Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

darmproblemen en voeding

  • corrienk

    in 2002 kreeg ik viavia mijn noorse boskat.vier jaar oud en maar twee en een halve kilo zwaar.geen vaccinaties gehad en met erge diaree.hij was zo zwak dat hij zich niet eens meer goed schoonhield.maar met hulp van de dierenarts in korte tijd op een gewicht van 5 kilo.begin 2007 begonnen de darmproblemen opnieuw.gaf ook erg vaak over.heeft na metrasol en tolfedine een dieet van eerst R.C.intestal gehad.daarna sensitivety control.nu is hij erg verstopt en krijgt dagelijks 2 ml lactulose.ook een kuur van Hills prescription diet gehad. wie geeft een goed voedings advies,want het lijkt mij dat hij van lactulose luie darmen krijgt.een paar jaar geleden was hij zo verstopt dat de ontlasting onder narcose verwijderd is.maar narcose mag hij niet meer hebben ,omdat hij met tandsteen verwijderen hij er bijna inbleef.alle advies is welkom.alvast bedankt.corrien

  • Monique

    Hallo,

    Ik denk dat in jou geval het beste is om over te gaan op vers vlees. Mijn Snorre heb ik op Carnibest en barf.( http://www.barfplaats.nl). Ik kan je zeker aanraden om naar deze site te gaan. Het is een forum, maar er staat ook heel veel over voeding en medische zaken op voor honden en katten. Ik ben van mening dat vers vlees altijd beter is dan brokken, vooral in het geval van voedselintollerantie.

    Veel succes!

    Groetjes, Monique

  • Desiree H

    Hoi,

    De ervaring die ik heb met onze Noor Kalle is dat hij niet alle voeding kan verdragen hij krijgt dan diaree of een verstopping.

    Kalle doet het erg goed op Exigent van Royal Canin,Almo nature dit zijn kleine blikjes met puur vlees zonder kleur en smaakstoffen.Van die kleine blikjes en zakjes van Gourmet daar raak hij van aan de diaree.

    En een gekookt kalkoenhaasje eet hij ook wel maar het liefst eet hij gewoon brokjes .

    Misschien nog een tip om hem genoeg te laten drinken,zet bakjes met water op verschillende plaatsen in je huis en niet naast de brokjes ! Je zal zien dat hij nu meer gaat drinken,ik wilde het ook niet geloven maar het is echt waar ze drinken dan veel meer.

    Misschien heb je wat an deze tips.

    Groetjes van DesireeH

  • Monique

    Hoi,

    Als je je kat rauw vers vlees geeft, hoeft hij in principe niet veel te drinken. Er zit al vocht in het vlees.Een kat is van nature geen grote drinker, maar krijgt hij te weinig vocht binnen dan kunnen ze snel uitdrogen. Dat de kat liever brokjes eet komt omdat daar allerlei smaakjes aan toegevoegd worden. Probeer eens wat rauwe kipfilet (niet koken, want dan kook je de voedingsstoffen eruit). Je zal zien dat ze dit erg lekker vinden. Daarna kun je een kippennek of vleugeltje proberen. Wel rauw en met bot. Bot stopt ook de diaree. Vind je het eng om bot te geven, dan sla je deze eerst even stuk of maal je ze.

    Groetjes, Monique

  • corrienk

    kan ik dat royal caninvoer bij de dierenspeciaalzaak kopen of bij de dierenarts?

  • Desiree H

    Royal Canin Exigent kun je gewoon bij de dierenwinkel kopen 10 kg voor 62,50,nu bestel ik het zelf tegenwoordig bij zooplus.nl voor 56.75 per 10 kg en het bezorgen is dan gratis omdat je boven de 29,00 euro zit.

    Daar hebben ze ook Almo Nature die bestel ik daar ook.

    Ik wil je ook wel wat brokjes opsturen ,maar je kunt ook Royal Canin bellen voor een paar proefzakjes tel; 0413-3184 00

    Per 10 kg is het echt wel veel goedkoper dan per 2 kg.

    Succes

    Groetjes van DesireeH

  • corrienk

    ik zal bellen naar royal canin voor een paar proefzakjes,mijn kat is niet zo''n blikvoer eter.mag ik je mailen hoe het voer bevalt?ik denk dat ik het voer daarna via de dierenspeciaalzaak kan kopen.10 kg is wel heel erg veel,daar doet mijn kat wel 6 maanden over denk ik.hij doet nu met 3,5 kilo 14 weken .en bedankt voor het advies,ik hoop dat de problemen vlug over zijn.

  • Desiree H

    Ja hoor je mag me mailen ik ben wel benieuwd hoe je Noor het doet op deze brokjes.

    Succes

    Groetjes van DesireeH

  • Petry

    Ik heb nog een goedkoper adres:

    'T Knabbeltje, in Stellendam daar kost 10 kilo 48 euro.

    Wij bestellen altijd een zak of 7 a 8 en nog grint.

    Ik weet niet vanaf welk bedrag ze het thuis komen brengen, maar goedkoop is het zeker wel.

    De meeste soorten RC zijn daar ongeveer 46 euro.

    Petry

    ps als iemand het telefoonnummer wil hebben dan hoor ik het wel.

  • corrienk

    ik woon in de buurt van Gouda,dus ik denk dat dat te ver brengen is.