Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

darmproblemen en voeding

  • Petry

    Nou dat moet je niet zeggen:-)

    Wij wonen in Warnsveld en dat ligt nog eens 20 minuten na Arnhem, en ook bij ons komen ze het brengen.

    Zo 3 keer per jaar zal het nodig zijn denk ik.

    Dan hebben we wel een dikke rekening, maar daar doe je dan ook lang mee.

    Petry

  • Desiree H

    Wat zit daar een prijs verschil in Petry,dat vind ik echt niet normaal .

    Dan hebben jullie het echt goedkoop.Hier in Zeeland weet ik zo'n zaak niet die het voor die prijs verkoopt.Dus vandaar koop ik het nu bij zooplus.nl voor 56,75.per 10 kilo Exigent.

    Groetejs van DesireeH

  • corrienk

    heb een proefzakje exigent van 400 gram gehaald en een beetje door het oude voer gemengd.nou dat is smullen hoor! met een zak van 10 kg zou hij 5,5 maand doen,plusminus 60 gram per dag.zou dan de smaak en geur niet achteruit gaan?en nu maar afwachten of zjn darmen er goed op reageren! heb ook een zak van 2 kg gekocht,die kan ik terug brengen als het voer niet bevalt.

  • Desiree H

    Ik ben benieuwd en hoop dat het goed gaat met zijn darmen,bij ons staan er altijd brokjes ik weeg nooit iets af.Een kat stop echt wel met eten een hond niet.

    Ik bewaar het in plastic emmers met en dekels ik doe hier met 2 katten 1Noor en een htkkat ongeveer denk ik 8 a 10 weken mee zoiets.En dan krijgen ze nog elke dag een blkije Almo Nature en een gekookt kalkoenhaasje af en toe,rauw vlees eten ze hier niet,gekookte vis ook niet echt.

    En hier doen ze het goed op ,dus dan hou ik het zo.

    Heb je al bakjes met water op verschillende plaatsen in je huis neer gezet?

    Het werkt echt ze drinken meer dan.

    Groetjes van Desiree

  • corrienk

    ik heb op 3 plaatsen water neergezet maar nu vind hij het bakje in de keuken erg interessant om uit te drinken,naar de rest kijkt hij niet om.ik geef hem af en toe wat gekookte koolvis,maar het liefst heeft hij brokjes,die staan ook de hele dag voor hem klaar.hij eet maar kleine beetjes tegeljk,ook ‘s nachts.ik wacht even met die 10 kilo te bestellen,wil eerst weten hoe dit voer bevalt,en ik heb natuurlijk ook maar 1 kat dus zal ik erg lang met zo’n grote zak doen,hoewel de prijs dan erg goed is.

  • Desiree H

    Dan neem je er gewoon nog een Noor bij dan is die 10 kilo ook eerder op ha ha .Wij hadden Kalle niet mogen kopen als we geen andere kat hadden gehad.En we nemen er dit najaar/ winter nog 2 Noren bij we vinden het een geweldig ras.

    Welke kleur is je Noor?

    Hoe is de ontlasting nu van hem?

    Groetjes van Desiree

  • corrienk

    over de ontlasting kan ik nog niks zeggen,hij is vanmorgen pas heel voorzichtig begonnen met het nieuwe voer over een week weet ik meer.ik weet nu pas sinds ik deze pagina bezoek dat een noor niet goed tegen alleen zijn kan.gelukkig ben ik 65 +(voor hem dan) en ben ik heel veel thuis .hij laat ook goed horen dat hij het er niet mee eens is als ik b.v. buiten ben.ik speel ook heel veel met hem,hij is ook altijd in mijn buurt.ik ben heel toevallig aan mijn kat gekomen.mijn 2 duitse herders en de gewone huiskat moest ik binnen een paar maanden laten inslapen.mijn dochter hoorde van een vriendin dat een familie 12 honden en 26 katten hadden,en niet de noodzakelijke zorg aan al deze dieren konden geven.deze kater was er erg slecht aan toe,maar gelukkig voor hem en mij heb ik hem een goed thuis kunnen geven.hij verdient dat ook,het is een ,,moordkat''.het is wel een echte noor,maar de juiste papieren heb ik nooit gekregen.ik laat jje nog weten hoe hij het op dit voer doet,ben benieuwd! corrien

  • corrienk

    o, vergeten,nelson is zwart toen ik hem kreeg had hij een grote grijze kraag.het gekke is dat die kraag nooit meer terug is gekomen,die is nu ook zwart ,met een heel klein spoortje van de grijze kraag.

  • Desiree H

    Komt Nelson niet buiten?want dat kan het misschien ook zijn dat hij dan geen kraag krijgt als hij altijd binnen zit.Hoe oud is die?

    Ik ben heel benieuwd hoe het verder met Nelson gaat.

    Groetjes van DesireeH

  • Petry

    Dat komt vaker voor bij Noren.

    Men denk dan soms dat de kat smoke is, maar het grijs verdwijnt steeds weer.

    Klinkt bekend.

    Petry