Hoi,
Ik ben nieuw op dit forum en weet nog niet hoe alles werkt. Vind het niet simpel om te gebruiken…
Ik heb twee kitten Noorse Boskatjes van beide 8 maanden. Broer en zus.
Vanaf dag een dat wij ze hebben gekregen van de fokker hebben ze diaree..
We hebben hun ontlasting laten onderzoeken maar de dierenarts/lab. kon geen giardia of i.d. vinden.
Dierenarts concludeerde dus: voedingsintollerantie.
Nu krijgen ze al 8 weken een hypoallergeen dieet. (Royal Canin).
Ze krijgen brokjes en zakjes met nat voer.
De diaree (maar vooral het winden laten) werd na een week al veel minder.
Een aantal weken ging het redelijk. Vond en vind hun ontlasting wel nog wat aan de natte kant maar geen koeienvlaaien meer..
Maar wat blijkt nu… Het katertje heeft al sinds vier weken weer diaree (geen winden laten).Raar maar waar…..Hij heeft geen andere voeding gekregen!
Volgens dierenarts is het heel goed mogelijk dat we dit dieet hun levenlang moeten geven!
We vinden dit heel vervelend en vooral omdat we gehoord en gelezen hebben dat boskatten nogal vaak last hebben van darm en spijsverteringsproblemen.
Ligt dit dan aan een voedingsallergie??
Heeft iemand ook ervaring met het geven van een hypoallergeen dieet. Of heeft iemand tips of adviezen wat nu te doen…
Zouden we gewoon ander voer moeten geven totdat we merken dat ze het er goed op doen? Er is eigenlijk zo weinig informatie te vinden over de juiste voeding voor boskatten…Krijg er zo langszamerhand een punthoofd van want ik wil het beste voor mijn katjes!!