Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Kittenkooi

• Margriet

Bij ons laatste nestje (slik, da's alweer een jaar geleden) had ik hele mooie, grote stukken karton en die heb ik op maat gesneden en tegen de zijwanden aan geplaatst, zodat de kittens in ieder geval niet tegen de wanden op konden klimmen. Toen heb ik de kooi aan de voorkant steeds dichtgehouden en de bovenkant van de kooi hadden we eraf, zodat moederpoes er in en uit kon springen. Dat is dus een prima optie wanneer de kittens zo'n drie weken oud zijn en al echt belangstelling hebben voor de omgeving. Echter al na een paar dagen lukte het dan toch sommige kittens alweer om te springen tegen het karton aan en bij toeval slaagde er dan toch weer 1 in om met de nageltjes aan de bovenkant van de wanden te blijven hangen… en zich er dus vervolgens aan op te trekken. Echt onvoorstelbaar!

Nou ja, momenteel nog geen kittens op komst, tegen de tijd dat dat wel het geval is maar weer zien.

• Sioux

Ik heb ook een Otten petcage, die trouwens al heel snel gesloopt is door mijn witte kater. Maar goed met wat touw doet ie zijn werk prima ;)

Ik heb de kooi dus altijd uitgeklapt staan en de bovenzijde dicht en de 2 voordeurtjes open. Mijn poezen willen namelijk ook niet in de bench blijven zitten. Maar als de kittens oud genoeg zijn om de kattenkamer onveilig te maken laat ik ze ook gewoon lekker hun gang gaan. Ik heb wel een aantal grote knuffelbeesten onder de krabpalen liggen, mocht er dan 1 te hoog klimmen vallen ze lekker zacht.

Pas als ze echt goed kunnen klimmen haal ik die knuffels weg. Dan hebben ze door dat ze tegen de bench op kunnen klimmen, dus staat 1 grote knuffel naast de bench zodat ze er ook weer makkelijk af kunnen komen. Anders staan ze namelijk heeeeeel zielig te piepen, ik durf niet…

Groetjes Bianca

• Lianne

Slim van die knuffels!