Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Kittenkooi

• mulder

Ze kunnen zo heerlijk onbesuisd zijn. Alles wat niet mag. Die auto's kan ik mij wel weer voorstellen. Het glijdt natuurlijk lekker weg als ze er tegen aan schuiven met hun pootje. Je moet inderdaad alles wat je lief is wegzetten voor die vernielapen.

• Margriet

Erg herkenbaar…. ik had een paar jaar terug een mooie stompkaars op tafel staan met daarom heen zo'n krans met beige bontveertjes eromheen tijdens de kerstdagen. 's Avonds dat ding vergeten op te ruimen…. Toen we na het stappen thuis kwamen bleek de krans geheel kaal en het hele huis lag bezaaid met veertjes. Dagen laten kwam ik ze nog tegen…. heerlijk, zulke ondeugende kittens…

• Margriet

Hebben jullie ook nog steeds dat je met angst en beven gaat slapen op het moment dat de kittens op een leeftijd komen waarop ze bijna de kooi uit kunnen klimmen (of tegen de “tralies” van de zijwanden opklimmen, ook zo leuk) maar nog te klein zijn om los rond te lopen? Echt, dan ga ik wel tig keer per nacht mijn bed uit om dan tot de ondekking te komen dat de kittens allemaal in diepe rust zijn, keurig in de kittenkooi… zucht…

• Lianne

Dat ken ik!!!

Als de kamer donker is gaan ze i.d.d. rustig slapen.

Het lijkt er op dat ze de hele nacht slapen.

Toen ze nog in de kittenkooi sliepen en gerard ging naar beneden deed hij heel zachtjes. Ze bleven dan rustig. Maar zodra ze mijn stem hoorde werden het net gekooide tijgertjes die er uit wilde.

En ja hoor, op een gegeven moment klommen ze de kooi uit.

We hebben ze het eerst nog moeilijk gemaakt maar nu helpt er niets meer.

De kittenkooi wordt nu hoofdzakelijk gebruikt als klauterobject.

Vanochtend heeft één op het toetsenbord gelopen. ik heb zeker 30 keer geklikt voor ik alles weg had!

Op het moment heb ik 1 krabpaal in de kamer staan maar ik denk erover om die uit de garage erbij te zetten, ze hebben dan in elk geval genoeg te klauteren.

Ook hebben ze een kist met speelgoed waar ze uit kunnen halen wat ze leuk vinden. Behalve het stokje met veren, dat gaat in de kast.

Als Ingvar het te pakken krijgt plukt hij het helemaal kaal, de boef!!!

Het gekke is dat ik niet boos op ze kan worden.

Herkennen jullie dat?

Lianne

• mulder

De kittens hebben dan ook een veiligheid voor zichzelf ingebouwd, hun onschuldige blik. Dat maakt ze zo koddig. Maar ik ben wel eens boos op ze.

Stel je voor: een kitten neemt een aanloop en springt tegen de rugleuning van een leren stoel en haakt alle 4 zijn pootjes met zijn nageltjes vast. Tijdens die actie heeft het natuurlijk niet zo'n onschuldige blik. Dan moet ik wel even brommen.

Ik lees dat ze bij jullie uit de kittenkooi kunnen. Onze kooi is van boven dicht.

• Lianne

Onze kooi zou ook dicht moeten kunnen maar door allerlei omstandigheden is hij eigenlijk nog net niet af.

Ze kunnen zich niet bezeren of zo.

Als ik wat improviseer kan hij wel dicht maar dan kan moeders er niet meer in of uit.

Ik heb mijn (niet leren) banken met grand foulards beveiligd.

Als er een paar op de ene bank zitten die je er afhaalt zitten de andere weer ergens anders wat uit te vreten.

Ze zijn tenslotte met zes kitten sterk. En de grote zijn ook erg kitten!!!

• mulder

Onze kooi is kant en klaar gekocht. Schuifdeurtjes aan de voorkant. Houten onderbak. Hij is ook inklapbaar. Je kan hem dus als een dun pakketje als het ware opvouwen. Erg handig.

• Margriet

Ik heb zelf een kittenkooi van “Otten petcages” en uiteraard kan deze helemaal dicht. Echter dit vind ik zelf helemaal niks, omdat de moederpoes dan ook de hele nacht in de kooi moet zitten. Ik heb dat bij ons eerste nest wel geprobeerd, maar dat was een drama… Moederpoes wilde sowiezo niet haar behoefte doen op de kattebak die in de kooi stond, en vervolgens was ze zo aan het traliewerk aan het sjorren dat ik (terwijl de kooi in de kamer stond en wij boven slapen) wakker werd van het kabaal. Niks gedaan dus…

Vervolgens heb ik er toen voor gekozen om de kooi van boven dicht te houden en een van de schuifdeurtjes open te laten en voor de open ruimte een plaat karton te plaasten. Moederpoes kan daar wel overheen springen, maar de kittens niet. Tot dus de tijd komt (vanaf een week of drie) dat de kittens gaan proberen over het stuk karton heen te komen. Kijk, dan beginnen mijn slapeloze nachten…. Soms was ik er van overtuigd dat het karton echt hoog genoeg was, maar toch presteerden bepaalde kittens het om er aan te hangen en vervolgens er overheen te hangen…

Ik heb al veel gezocht naar goede en praktische kooien, maar ben de ultime kooi nog niet tegen gekomen. Wat voor kittenkooi gebruiken jullie?

• Lianne

Mijn man en ik hebben de kooi zelf gemaakt.

Hij heeft een deurtje aan de voorkant en aan de bovenkant zit nu een gat.

Om het uitgeknipte gaas moet nog een rand zodat het als deksel gebruikt kan worden.

De onderkant is van hout, ik heb daar zeil onderin gelegd.

Hij is zo gemaakt dat hij plat bewaard kan worden.

Toen de kittens klein waren stond het deurtje open met karton er voor.

Later kon mams daar het gat aan de bovenkant er in en uit.

Ook zij wilde beslist niet in een afgesloten kittenkooi.

Lianne

• mulder

Mijn kooi is naamloos.

Dat is lastig dat moederpoes niet erin wil blijven. Kan mij voorstellen dat je dan iets moet verzinnen.

Er bestaan kattenluikjes die opengaan via de sensor aan een kattenhalsbandje.

Misschien kan je de kooi zo veranderen dat zo'n luikje erin gemaakt kan worden.

Alleen moeder zou er dan in principe in en uit kunnen.