Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Twee Noren erbij of niet?

  • Desiree H

    Wij hebben 2 katers Joris HTKkat grijs en Kalle een Noorse Boskat rood/wit.

    Ze kunnen het erg goed met elkaar vinden,we zouden er nog 2 Noren bij willen nemen en dan ook weer 2 katers.

    Gaat dit altijd goed ?Of kan het ook verkeerd gaan?We zouden het erg vinden als dat tussen Joris en Kalle kapot ging.

    Ze hebben best een grote afgeschermde tuin,maar als we er 2 bij nemen en ze mogen elkaar niet wat dan?O,ja Joris is wordt in Juli 4 jaar en Kalle in September 3 jaar.

    Graag jullie advies hier over.

    bvd

    groetjes van DesireeH

  • Liesbeth

    Dat is moeilijk te voorspellen. Ik heb momenteel 14 katten (is eigenlijk te veel, al hebben ze de ruimte). Vorig jaar is er een nieuw kitten bijgekomen en die is zonder problemen geaccepteerd.

    Twee jaar daarvoor is er een van mijn “zelfgefokte” Turkse Vans teruggekomen terwijl ze al twee jaar ergens anders had gewoond en die was constant het pispaaltje. Ze werd er zelfs onzindelijk van. Ik heb het een jaar geprobeerd maar uiteindelijk is ze naar een vriendin gegaan waar ze het prima naar haar zin heeft. Ik vind dat Noorse Boskatten over het algemeen heel sociaal zijn, maar er zijn natuurlijk altijd individuele verschillen. Het ligt natuurlijk ook aan de katten die je al hebt.

    Ik zou het gewoon proberen. Het klinkt alsof ze de ruimte hebben dat is heel belangrijk, ze moeten elkaar kunnen ontwijken. Ook is het handig dat je meerdere kattenbakken op verschillende plekken neerzet en dat ze op verschillende plaatsen kunnen eten en drinken. Je moet wel rekenen op een paar weken voor je er wat over kunt zeggen. Er zal altijd wel wat in de onderlinge verhoudingen veranderen, maar het hoeft niet negatief te veranderen.

    Als het niet goed gaat kan een fokker vaak helpen met herplaatsen of de kat terugnemen, maar dat is geen verplichting. Het geeft beide partijen vaak wel veel stress, dus ga niet over een nacht ijs.

    Succes met je keuze.

  • Desiree H

    Hoi Liesbeth,

    Bedankt voor je advies,.Het leek ons zo leuk 2 Noren erbij we vinden het een geweldig ras.We gaan er nog over nadenken.

    Nog bedankt!

    Groetjes van Desiree

  • Liesbeth

    Ik heb je toch niet afgeschrikt met mijn verhaal, want dat was niet de bedoeling. Ik beleef zelf namelijk heel veel plezier aan mijn “groep” katten.

  • Petry

    Hallo allemaal,

    Wij hebben ook een enkele kat aangekocht en dat gaat prima.

    Volwassen katten erbij geeft eerder problemen, maar kittens, dat komt meestal wel goed.

    Petry

  • Desiree H

    Nee, hoor Liesbeth je hebt me niet afgeschrikt.Maar we vinden het gewoon een beetje moeilijk,want dan denk ik ook het kan ook goed gaan maar gaat het fout wat dan.

    Groetjes van Desiree

  • Desiree H

    Petry hebben jullie die ervaring gehad dat het vaak fout ging als jullie kittens naar een nieuw huis gingen met al 2 volwassen katten?

    Groetjes van Desiree

  • Petry

    Nee er is nog nooit een kitten teruggebracht.

    Petry

  • Liesbeth

    Ik weet niet op welke termijn je kittens zoekt, maar dan maak ik even van de gelegenheid gebruik om “reclame” te maken. Mijn Noorse Boskatpoes Jesper krijgt rond 27 februari kittens (mogen dan eind mei verhuizen) en Marit half maart (maar daar ben ik nog niet helemaal zeker van). Als je meer informatie wilt kun je me altijd mailen.

  • Desiree H

    Dat is fijn om te horen Petry dat geeft weer moed ha ha !

    We gaan er weer over nadenken,het is dan de bedoeling voor dit najaar of winter.

    We gaan er nu deze zomer eerst een bijkeuken aanzetten voor de kattenbakken,nee hoor niet alleen voor de kattenbakken een klein beetje wel!

    Dus dan hebben we nog even tijd om na te denken.

    O,ja wat ik je nog wilde vragen heb je het stuk over Joris en Kalle met vakantie nog gelezen het stond in het blad Noorse Boskattenkring.

    We gaan er nog even over nadenken maar ik zie het nu toch weer positief in.

    Nog bedankt!

    Groetjes van Desiree