Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Erkenning titels*

• Lianne

Ik heb onze Ayla ingescheven voor twee show in Bemmel en in Arnhem.

Aan de hand van petry's weblog heb ik me proberen te verdiepen in de titels.

Europees kampioen, het hoogste wat je bereiken kan als kat???

Da's een felicitatie waard! Bij deze.

Maar hoe zit het nu met de erkenning van de titels?

Ik heb 1 felikat- en 2 NKFV-stambomen.

Op de Felikat-stamboom staat dat titels met een * niet door de FIFe erkend zijn.

Dit vraagt om uitleg van mijn kant.

Alvast bedankt, Lianne

• Margriet

Dat betekent dat die betreffende katten hun titels bij onafhankelijke kattenverenigingen hebben gehaald die niet binnen de FIFE vallen. Stel dat je met je kat twee CAC's bij Mundikat of Felikat behaalt en vervolgens haal je een CAC bij een onafhankelijke vereniging, dan telt voor Mundikat of Felikat dat punt niet mee. Wil je bij Mundikat of Felikat je titels behalen (en uiteraard wanneer je naar het buitenland bij een bij de FIFe aangesloten vereniging showt), dan dien je al die drie CAC punten bij Mundikat, Felikat of een buitenlandse vereniging aangesloten bij de FIFe te halen. Andersom kan wel; een bij Mundikat of Felikat behaalde punt telt dan gewoon mee.

• ilonka

lianne ik weet zeker dat Ayla alle titels binnen sleept!!!!!.

laat je de uitslag weten ene foto's!!!!!!!!! op de site dan kunnen we mee genieten!!!!!!.

groetjes ilonka

• Petry

Magriet heeft al de nodige uitleg gegeven:-)

Je haalt je titels bij de vereniging waar je aangesloten bent.

Ben je bij de Fife, dan ga je fife titels halen, zo niet dan haal je ze eventueel bij de onafhankelijke.

Wij zijn bij de fife, en zijn dus nooit op onaf. shows te vinden. Wij hebben niks aan de punten, dus waarom daar showen, het kost geld en tijd.

Petry

• Lianne

Ik ben lid van de NKFV.

Een onafhankelijke vereniging dus.

Heb ik dan wel wat aan de titels van felikat en mundikat?

Ik begrijp dat ze voor de nkfv wel mee tellen.

Maar moet ik lid zijn van een rasvereninging die bij de fife aangesloten om de titels te kunnen halen?

(mocht het ooit zover komen)

Lianne

• Petry

De punten voor CAC die je bij de fife haalt, die gelden ook bij de NKFV.

Als je katten kampioen zijn met niet alle titels van de fife, dan kun je ze niet inschrijven voor Int. kampioen bij de fife, dan ben je de weg van de oafh. ver. ingeslagen en is het beste dat je die weg volgt.

Het is zelfs zo sterk, als je euro bent bij de oanaf. en je gaat bij de fife showen begin je weer bij de open klasse.

Vreemd? Ja ik heb het niet bedacht:-)

Als je de titels bij de fife wilt laten registreren, denk ik dat je daar ook lid van moet zijn, maar zeker weten doe ik het niet.

De CAC en andere certificaten moeten als je er genoeg hebt voor een titel binnen een maand ingestuurd worden bij de titelreg. tenminste bij felikat.

Je kunt ze dus niet bewaren, voor als je ooit eens de overstap neemt, dan zijn ze verlopen.

Je mag er trouwens jarenover doen om ze te behalen, maar als ze compleet zijn moet je ze binnen een maand opsturen, vreemd, toch???

• Petry

Nog even.

Voordat je begint met showen, en je ebnt van plan titels te gaan halen. Denk dan goed na voor je van start gaat.

Waar wil je de titels van, fife of niet:-)

• Lianne

Ze zullen er wel een reden voor hebben, denk ik.

Maar ik weet er nog zo weinig van af om daar iets over te kunnen zeggen.

Ik begrijp uit je verhaal dat je de titels dus zowel bij een onafhankelijke als bij een fife aangesloten vereninging kunt halen. Ook de buitenlandse.

In de eerste instantie gaat het mij er om dat ik te weten kom of Ayla voldoet aan de rasstandaard. Voorlopig zit ze nog in de kittenklasse.

Zit er t.z.t.kampioenstitel in gaan we dat ook wel doen.

Naar het buitenland moeten we nog even bekijken.

Ik hoop natuurlijk dat Ayla en ik het beide leuk vinden!!

We laten het gewoon over ons heen komen.

Lianne

• Lianne

Dank je, dat is alvast duidelijk.

Wat ik me nu nog afvraag is of je lid moet zijn van een bij de fifie aangesloten vereninging om daar je titels te laten registreren?

• Lianne

Goeie vraag!

Daar heb ik net ook even over zitten denken.

Wat is het verschil?

(domme vragen mag je stellen………………………….. :-)