Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

muis met kattenkruid

• Lianne

Mijn Noren zijn helemaal gek van die katoenen kattenkruidmuisjes.

Laatst had ik er 5 gekocht en ze op tafel laten liggen.

Ingvar had er één gebietst en uitgepakt.

Evenlater was hij helemaal geperforeerd, het kattenkruid lad verspreid over de vloer en meneer lag er heerlijk in te rollebollen.

Weten jullie of dit kwaad kan?

Zijn jullie katten ook zo erg?

Groetjes Lianne

• mulder

Volgens mij kan het geen kwaad. Ja, Noren zijn slopers. Zodra de katten hier aan nieuwe speeltjes toe zijn worden deze in de winkel eerst door ons terdege gecontroleerd en bevoeld. Soms twijfelen we weleens, 5 minuten speeltjes, of 1 weeks speeltjes. Het laatst wat wij gekocht hebben waren 5 balletjes. 3 zijn er al soldaat. Bnnen 24 uur hingen de vellen eraan. De speeltjes waar ze dan ook het kortst mee doen vinden ze wel het leukst. Dus zo af en toe, als ons geldboompje weer in bloei heeft gestaan, kopen we een zutje van die onzinspeeltjes en een minder aantal waar ze wat langer mee moeten doen.

• Lianne

Geldboompje in bloei?

Zeker in de Betuwe? ;)

Wij hebben ritselballetjes, die zijn van een soort gekleurd plasticfolie.

Ze zijn er gek op.

Die hebben ze al best lang. Niet iedere dierenzaak verkoopt ze.

Een prop papier vinden ze ook best leuk en de plastic strips waar de folders mee bij elkaar zitten zijn ook helemaal geweldig.

Maar het is zo verleidelijk om af en toe wat mee te brengen al ik in een dierenwinkel kom.

In Denemarken heb ik twee jaar geleden een muis, die piept als je er tegen aankomt, mee gebracht. Die leeft ook nog steeds.

Sommige speeltjes hebben idd binnen 5 minuten helemaal gesloopt!

• Margriet

Hoi Lianne,

Zo herkenbaar wat je schrijft. Het is inderdaad aanlokkelijk om nieuwe speeltjes mee te nemen. Soms zien dingen er in de dierenwinkel zo leuk uit, maar de meest gewone speeltjes zijn hier toch altijd nog het meest in trek. Flink stinkende catnip-muizen inderdaad en ook die knisperballetjes vinden onze katten te gek. Overigens belanden die vaak (bewust!) in de waterbak, waarna ze dan eruit worden gevist… wat daar no de lol van is…

• Petry

Hier kunnen ze er ook wat van. Onze Linda is het ergste, als eerste plukt ze de oren van de muis. Daarna vreet ze de snuit eraf en dan is het op.

Een troep geeft het wel.

Belle heeft alleen al genoeg aan de lucht die op de plek aanwezig is waar de muis heeft gelegen hahaha…. ze is bescheiden!

• Emru

In Haarlem is een drogist en die verkoopt kattenkruid per ons,,(dan heb je echt een zak vol hoor)van oude washandjes naai ik klein kussentjes die je vult met een schepje kruid, dichtnaaien en de katten hebben een kwijldoekje, want binnen de kortste keren is hij drijfnat.

Had een keer een zakje gekocht en in mijn tas gedaan en daarna nog een paar winkels in, vond wel dat de mensen me wel erg uit de weg gingen, in de laatste winkel dacht ik zelf, wat hangt hier een vieze geur in die winkel, tot ik een helder moment kreeg en begreep dat de lucht uit mijn eigen tas kwam, dus nu wordt het pas als laatste boodschap ingeslagen en flink in plastic gedraait voor het in de auto mag.

• videkissa

Emmy,

Ben nu natuurlijk reuze benieuwd welke drogist????

Groetjes, Marja

• Emru

Drogist van der Pigge het is aan de achterkant bij Ven D volgens mij heet het daar Gierstraat maar het kan ook Grote Houtstraat zijn.

Het is een nostalgisch aandoend pand, het ruikt er ook heel apart.

• Lianne

Daar heb ik ook aan gedacht, ik moet alleen nog op zoek naar kattenkruid.

Misschien is het in Nijmengen ook wel te koop.

Dat is voor mij iets dichter in de buurt dan Haarlem.

• marleen

Gewone dierenwinkel heeft toch ook wel kattekruid? Bij ons in drente wel! Ik heb nu ook voor het eerst een noorse boskat ha ha ha. Het is een dikke boef die aandacht vraagt. hij sprinkt op mijn t.v op de slaapkamer en haalt al mijn letterbakspulletjes eruit. Heb gelijk de kleinste spulletjes eruitgehaald, ben bang dat ie iets door slikt. Ook kwam ik gisteren thuis en lag een waxinelichtje van glas op de vloer. Schrok me dood hij neemt alles gewoon in zijn bek mee. Ik kreeg eerst rare inbeeldingen van hij heeft toch geen glas ingeslikt. Ook ben ik zo'n muis met kattekruid kwijt, zal ie dat gemold en opgegeten kunnen hebben? een paar dagen later was ie doodziek. Maar gelukkig is hij weer de oude, maar ik hou mijn hart vast. Hij ligt nu bij mij op schoot lief te zijn, maar het is een dikke boef.