Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Oud of nieuw type

  • mulder

    De vraag is duidelijk.

    Ik begon met het oude type, schakelde even over op nieuw om tot de slotsom

    te komen dat de oude Noor, de meest lekkere Noor is. Het stevige, het gespierde, het grote hoofd en de heerlijke uit de kluiten gewassen poten. En vooral niet te

    vergeten de knikkebockers.

    Geen smalle smoeltjes, geen lange, slanke lappen.

  • Lianne

    Volgens mij ben ik daardoor ook ooit voor de Noor gevallen.

    Ik wist toen nog niet eens dat er twee types waren.

  • Petry

    Ik heb 2 stevige lijnen in huis, de mooiste kennen jullie al das Freya en familie.

    De andere lijn is onze Linda en familie. Linda is wel wat de keurmeesters willen zien, Linda is de derde euro bospoes in nl. Van de fifé.

    Tessa haar dochter is de vijfde. Nu houd ik Mika aan, hun (klein)zoon.

    Weet je wat ik nu ga doen??? De zoon van Tessa, kruisen met de (klein)dochter van Freya, Domino.

    Beide lijnen zijnj stevig, beide zijn oude lijnen. Freya heeft nog open plekken in haar stamboom!!!

    Ik ga niet weg van de oude noor, ik wil vacht, poten en gewicht!!!

    Petry

  • mulder

    Ik vindt dat de keurmeesters te veel bepalen welk type voorop ligt.

    Toch hoor ik ook om mij heen dat de meeste mensen weer teruggaan naar

    het oude type. Een beetje mix (alleen het profiel) kan geen kwaad.

    Echter, mijn mixjes pakten niet zo uit.

    Wat ik nu weer als trent zie is de enorm, enorme boskat. Waar is dit grote

    lichaam zo inene vandaan gekomen?

  • Petry

    De combinatie die wij nu hebben liggen, Domino x Jayden geeft hele groet kittens, net als onze Simon.

    Hoe dat komt geen idee, maar ze zijn erg mooi!!

    Ik heb 1 probleem bij onze noren en dat zijn de oren.

    Ik hoop dat het kleine poesje wel grote oren heeft, de lijn van Linda, Tessa enz. heeft te kleine oren, staat op ruim 21 keurrapporten hahaha en ik maar steeds knikken of ik dat nog niet wist!!!!

    Ook Mika heeft te kleine oren, terwijl papa Balou best wel vooraan heeft gestaan met zijn oren!

    Ook in Denemarken bij Dansbjerg fokken ze oude noren, prachtbeesten!!! Hier is Balou de vader van Mika geboren.

    Petry

  • Lianne

    Het blauwe poesje dat bij ons blijft is een stuk zwaarder dan de andere twee.

    Zij is op het moment de zwaarste van het hele nest.

    Bij geboorte was ze 126 gram en gister 271 gram. ze was toen 11 dagen jong.

    Haar koppie is net zo groot als de katertjes.

    Ik heb heel vaak gekeken of ze echt wel een poesje is.

    Zegt dit iets over haar bouw enz.?

    Lianne

  • mulder

    Die grote oren is wel een voordeel van het nieuwe type.

    Ook ik houdt van grote oren.

    Maar mijn katten zijn allemaal net 1 maatje kleiner als wat nu op de show te zien is. En ik ben van mening dat dit de erfenis is van het nieuwe type. Ik kan het

    mis hebben? Met mijn laatste nest heb ik gepoogd deze invloed op te heffen.

  • Petry

    Dat weet je pas als ze ouder is.

    Onze Donna woog altijd het zwaarste in de nest. Met 5 maanden woog ze 3 en een halve kilo.

    Nu is ze 5 jaar en weegt nog zoveel hahahaha….

    Ik zie het nooit niet zo. Soms zeggen mensen kijk dit is show kwaliteit, am me hoela, dat zie je niet aan een kitten onder de 13 weken, toch.

    Ik zou ook de grootste uit het nest pakken, maar het kitten moet je ook aanspreken.

    Maiken is altijd de grootste geweest, wij dachten eerst dat het een kater zou zijn. Ook qua noor is ze heel mooi. Toch val ik meer op Mika.

    Petry

  • Petry

    Jayden en Domino zijn beide niet nieuwerwets, maar geven mega kittens.

    Onze kleine Nelson, dat wordt een beer. Ik heb al een nestje gehad van Donna x Jayden en daar zat ook zo'n katertje bij, die is heel groot geworden.

    Ik ga nu echt voor het meisje, en zij is mooi lang, een beetje Simon, hoop ik!!!

    Petry

  • Lianne

    Het ging mij niet om de grootste,

    Mijn man is helemaal weg van hele blauwe katten.

    Ook onze zoon wilde graag een blauw kitten.

    Zelf vind ik ze ook mooi, dus dan is de keus zo gemaakt.

    Maar zoals ik al zei: ik vind ze allemaal mooi.

    Groetjes, Lianne