Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

light amber kleurig poesje!

  • Linda

    Ik ben op zoek naar een licht amber kleurig poesje, wie weet waar ik haar kan vinden.

    Ik heb er echt mijn zinnen op gezet maar het is niet makkelijk om mijn nieuwe vriendin te vinden.

  • Petry

    Mijn vriendinnen van cattery Feline Ilex fokken zo nu en dan een nestje amber.

    www.noren.nl

    Ook de fokkers van onze Balou in Denemarken fokken amber poesjes

    www.dansbjerg.nl

    Petry

  • Lianne

    Hallo Linda,

    Zou je iets meer kunnen vertellen over de kleur amber?

    Amber komt op de stamboom van mijn poes voor maar zegt mij niet zo veel.

    Op de stamboom van de vader van mijn kittens komt het niet voor.

    Lianne

  • Petry

    Jayden is een drager van de kleur amber.

    Jaren geleden is er een mutatie geweest wat deze kleur betreft, het vererft als zwart gestreept maar ziet rood/oranje achtig uit.

    Per 1 januari is de kleur amber erkend bij de Fifé, bij de onafhankelijke geloof ik nog niet.

    Het is een nieuwe kleur, lang werd gedacht dat het van een ander ras af kwam maar testkruisingen hebben bewezen dat dat niet zo was.

    Ik vind het een erg mooie kleur.

    Petry

  • mulder

    Je moet je niet persoonlijk aangesproken voelen, maar ik ben een absolute tegen-

    stander van de zogenaamde spontane opgepopte mutatiekleuren.

    De Noorse Boskat is een natuurkat en in mijn cattery zullen nu en zeer zeker in

    de toekomst alleen de natuurlijke kleuren voorkomen.

    Nogmaals: geen boze vinger naar jou. Maar als deze trant zich voortzet vrees ik het ergste voor de meest natuurlijke kat die er nog was/is.

    In plaats van het experimenteren met nieuwe kleuren vindt ik dat men meer

    moeite moet doen om de WITTE boskat te behouden.

    Ik wens je veel succes met het vinden van je kitten.

  • marleen

    Is dat heel bijzonder een witte boskat?????ik heb er geen verstand van hoor!!!!!van die kleurtjes bedoel ik????

  • Petry

    Er wordt weinig met wit gefokt. Het is ook heel moeilijk. Witte katten kunnen doof zijn en dat brengt een hoop narigehid met zich mee.

    In mijn omgeving wordt met wit gefokt, heel mooi, maar het gehoor blijft een probleem.

    Maar daar kan Mevr. Mulder veel meer over vertellen, die heeft vele mooie witte katten.

    Petry

  • Sioux

    Er wordt idd weinig met wit gefokt. En toch blijft het voor mij ook 1 van die kleuren die ik machtig mooi vind. Maar doordat zelfs een horende ouder toch dove kittens kan geven vind ik het ook eng. Maar ik denk dat als onze witte man er niet meer zal zijn ik toch weer een witte Noor wil hebben, uiteraard met blauwe kijkers net als mijn Bono ;)

    Is het niet al verboden in Duitsland, fokken met witte katten dus?

    En de nieuwe kleur amber vind ik ook meesterlijk mooi, vooral bij de kittens. De volwassen kleur kan soms wat flets aandoen, maar ja ik hou enorm van de harde kleuren met veel contrast, hihihi…

    Groetjes Bianca.

  • mulder

    Hallo Bianca,

    Het fokken met wit wordt inderdaad aan banden gelegd. Men is van mening dat

    als je dove katten voor de fok uitsluit het aantal dove kittens en katten reduceert.

    Dit klopt echter niet. Zolang er witte boskatten zijn zullen er dove boskatten zijn.

    Er zullen nooit geen dove witte katten meer zijn als wit totaal verboden wordt.

    En ik ben bang dat voor heel veel onbegrip de witte boskat op uitsterven staat.

    En wat doen we dan met de witte muisjes, de witte paarden en de witte honden?

    Moeten we dit kleurtje dan ook maar gelijk elimineren? Ook daar komt doofheid voor.

    Een doof kitten is een heel speciaal kitten. En ook ik heb ze af en toe.

    Ik vindt dit echter geen probleem. Ze zijn zeer mensgericht. Aan de buitenkant

    zie je totaal niets. Als je het niet weet zou je het slecht opmerken. Dat ze niet of

    vreemd miauwen is een fabeltje. Ze zoeken oogcontact, net als een hond.

    En juist dit gegeven maakt de dove kat zo speciaal.

  • Petry

    Onze Linda heeft een paar jaar geleden een nestje opgevoed. Zij als pleegmoederpoes. Daar zat een wit kitten tuusen en hij was doof bleek later. Onze Linda had het allang door, ze riep al haar kinderen bijeen, en met hem liep ze altijd te slepen. Ze was helemaal gek van dat jong.

    Het enige vreemde wat hij deed was heel hard miauwen.

    Ik heb ooit in de blad van de Noorman over doofheid bij witte katten geschreven, ik weet niet of iemand het gelezen heeft, het staat ook op de website van mijn vriendin, zij fokt wel met wit.

    http://home.planet.nl/~hilbe073/baer-test.htm

    Dit is mijn verhaal, het is best duidelijk als zeg ik hetzelf ehummmm…bloos hahaha….

    Petry