Ik heb het stukje net gelezen. Ik begin te controleren op de 10e dag.
Op dat moment kan ik al zien of een kitten doof is.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsOnze Bono heeft het ook een paar zoons gegeven die doof zijn, dus ik weet ook hoe speciaal die dove witjes zijn. Ze letten idd meer op houdingen, bewegingen en trillingen. En ze kunnen een keel opzetten, want ze horen zichzelf immers niet meer. 1 van onze kittens, Bob, kan zelfs een soort van gebaren taal begrijpen. De manier van hoe je je handen naar hem beweegt laat hem weten of ie een snoepje krijgt, gekamt moet worden, verplicht moet knuffelen of juist stout is.
Die kans op doofheid is iets wat je voor lief moet nemen, ook al heb je het liefste dat ze allemaal aan 2 kanten kunnen horen. Och ooit komt er wel weer een nestje met witte metalen miauwen
Groetjes Bianca.
Prachtig gezegd. En het klopt, ze letten inderdaad op gebaren.
Een van onze dove witte kittens zit bij mensen die nu kennissen van ons zijn.
Zij heeft hem ook gebaren geleerd. Ik wist niet wat ik zag.
Als zij met hem praat terwijl hij op schoot ligt, kijkt hij gebiologeerd naar haar
mond en tikt dan zachtjes met 1 van zijn pootjes tegen haar lippen.
Als zij hem ‘roept’ wenkt ze hem met haar handen en hij komt onmiddellijk.
Met een vinger wijzend stuurt ze hem de boom in. Hij is nu 8 jaar en heeft nog
steeds een heel speciale plek in mijn hart. Bij ons was hij als kitten als geweldig,
maar zijn nieuwe eigenaar heeft alle intelligentie die hij al bezat volledig tot uiting
laten komen door hem net zo geweldig te vinden.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?