Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Stomatitis

  • Hansje_

    Onze buiten proportioneel geliefde kat heeft helaas stomatitis gekregen en afgelopen woensdag heeft de dierenarts 6 tanden bij hem moeten trekken. We hopen dat hiermee de schade beperkt is gebleven anders moeten wellicht al zijn tanden eruit. :( Om herhaling te voorkomen konden we kiezen uit of: dagelijks de tanden te poetsen van onze kat (dat zagen zowel mijn man als ik als de kat niet zitten….:S) of elke dag een beetje Orozyme Bucco-Fresh door het eten te doen.

    Dit middel gemaakt van zeewier is vrij nieuw en claimt dat het de vorming en afzetting van tandplak tegengaat. Ik kan op internet geen recensies terug vinden over dit middel, dus ik vroeg me af: heeft iemand hier ervaring met Orozyme Bucco-Fresh?

    Wil graag weten of ik niet voor niets duur Japans zeewier extract elke ochtend aan mijn kat voer of dat ik beter zelf van dat geld sushi kan gaan eten.:D

    Andere ervaringen / behandelingen mbt stomatitis ben ik overigens ook erg benieuwd naar.

    alvast bedankt voor je reactie.

  • Elly

    hoi

    ik zie dat je nog geen antwoord hebt gehad

    zal eens even ergens vragen om hier te laten kijken

    vlgs mij zijn er wel een paar mensen die hier vanaf weten

  • pleinbewoner

    Met dat zeewier heb ik geen ervaring.

    Kan je wel zeggen dat mijn kat vanaf zijn geboorte last heeft gehad van stomatitis tot zijn 3,5 jaar.

    Toen zijn alle kiezen getrokken na talloze ABkuren die niet hielpen…

    Hij wordt volgende maand 10! jaar en heeft nooit meer last van z'n bekkie gehad!!!!!

    Krijgt hij wel voldoende pijnstilling??? Das nu heel belangrijk!

  • pleinbewoner

    Geen probleem Elly… jij hoeft niks te doen!

    Ik heb gereageerd hier op verzoek… als ik geen reactie krijg is het ook prima…

  • Hansje_

    bedankt voor de reacties en mochten andere mensen hun ervaringen toe willen voegen : graag!

    Ik had nog nooit van stomatitis gehoord en wist helemaal niet dat de behandeling zo rigoureus is.

    Het gaat goed met ons harige kind, hij heeft pijnstillers en anti biotica gekregen en voelt zich zichtbaar beter dan voorheen.

    Hij kan alweer goed eten en sinds vandaag ook harde brokjes.

    Nog een beetje duf van de narcose en slaperig van de anti biotica maar dat komt wel goed.

    Zijn bekkie geneest goed en hij heeft nu een reukloze adem (de gasmaskers hebben we nu dan ook opgeborgen>:D<)

    lijkt dat dat zeewierspul goed werkt…

    we hopen dat voor ons dit het laatste contact is geweest met stomatitis maar zoals gezegd hoor ik nog graag ervaringen van anderen met deze rotziekte.

  • pleinbewoner

    Hansje… hoe oud is je kat?

    Hou er rekening mee dat het terug kan komen dus houd hem goed in de gaten!!

    Het is niet alleen zeeeer pijnlijk maar ondermijnt het afweersysteem van de kat; ze kunnen er uiteindelijk zelfs aan sterven.

    Mijn kat heeft alleen de tandjes nog… kiezen zijn er allemaal uit.

    Na de ingreep kreeg hij last van nierklachten… dan werkt het op een andere plaats uit.

    Ook dat hebben we onder de knie gekregen met dieetvoer en fortekor, maar regelmatige controle is noodzakelijk; een kat laat nl nooit merken dat hij ziek is.

    Succes met je mannetje!

  • Hansje_

    Onze kat is 3 jaar, nog jong dus.

    De dierenarts heeft ons ook gewaarschuwd dat het evt terug kan komen dus we zijn alert.

    Maar vooralsnog lijkt het nu allemaal goed te gaan.

    Nogmaals bedankt voor jullie reactie.