Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

gewicht

  • emmesman

    Hallo Allemaal,

    Even voorstellen, Ik ben Evelein, woon samen met Cor mijn vriend en zijn zoon Jesse. Sinds december hebben wij ons dieren gezin van drie tamme ratten uitgebreid met een prachtige Noorse Boskat. Deze dame in wording is van 6 september en groeit als kool, ze weegt nu drie kilo. Ik was benieuwd of er ergens terug te vinden is wat normaal is. Er zijn wel tabellen voor kittens die kleiner zijn, maar voor de oudere kitten kan ik ze niet vinden.

    Als die er niet is is er misschien wel een fokker die mij kan vertellen of dit een normaal, hoog of laag gewicht is.

    Alvast bedankt voor de moeite!

    groet Evelein

  • Desiree H

    Hoi Evelein,

    Ik ben geen fokker,maar wij hebben 3 Noorse Boskatten en 1 HTK kat.Maar hebben jullie dat geen andere kat bij jullie Noor?Want normaal mag je van een fokker niet eens een Noorse Boskat bij hun kopen als je er geen andere kat hebt,een Noorse Boskat kan er slecht tegen om alleen te zijn.

    En over het gewicht van jullie Noor of dat normaal is dat kun je toch aan de fokker van jullie Noor vragen.

    Groetjes van DesireeH

  • emmesman

    Hallo Desire,

    Nee, wij hebben geen andere kat, er is hier eigenlijk altijd iemand thuis. Daarnaast wilde we eerst eens rustig kijken of de boskat bij ons past voordat we er meerdere zouden aanschaffen. Ze is gelukkig en past helemaal bij ons, dus lang alleen zal ze niet blijven.

    Of ik dat wel of niet aan mijn fokker zou kunnen vragen laat ik even in het midden, maar ik was hier opzoek naar een antwoord. Hoop dat er nog reacties komen.

    Groetjes Evelein

  • Desiree H

    Hoi Evelein,

    Ik denk wel dat het gewicht goed is hoor 3 kilo,kan het ook nog even voor je navragen?Hebben jullie ze gekocht met stamboom?

    Groetjes van Desiree

  • Evelein

    Hallo Desiree,

    Ja hoor, met alles erop en eraan. Heb ondertussen ook al verschillende antwoorden gekregen. Het is prima zo en als ze door blijft groeien op deze manier is de verwachting een mooie stevige poes.

    Dank voor je reacties.

  • Margriet

    Hallo,

    Dan is je Noor bijna een half jaar oud. Drie kilo is dan een prachtig gewicht voor een poes. Nu zijn er best grote verschillen als het gaat om gewichten, en zeker bij kittens. Het hangt toch wel grotendeels af van de lijnen, want de ene lijn ontwikkelt trager dan de andere. Maar drie kilo is echt een goed gewicht!

  • Desiree H

    Hoi Evelein,

    Fijn hoor dat het gewicht goed is.Welke heeft ze?

    Groetjes van Desiree

  • Desiree H

    Welke kleur heeft ze bedoelde ik.

  • Evelein

    ha Desiree,

    ik ben je even kwijt, welke welke bedoel je?

    Greettzzzz

  • Desiree H

    Hoi Evelein,

    Ik bedoel jullie Noor.

    Groetjes van Desiree