Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

lekker buiten

  • Carmen1

    Ze genieten er zo van lekker in de ren de noortjes nog het meeste.

    Die kunnen er echt de hele dag in zitten.

    Mijn HTK kat vind het zo zo hij gaat af en toe een frisse neus halen maar over het algemeen vind hij het niets.

    De turkse angora zit er ook vaak in maar niet zo vaak als de noren.

    Mijn rennetje is maar een meter bij een meter groter ging niet maar ze genieten er echt enorm van.

    Hij is trouwens wel hoog dus kunnen ze lekker klimmen enne de hele dag schaduw en overdekt door het balkon van de buren wat wil een kat nog meer.

  • Desiree H

    Bij ons kunnen Joris en Kalle naar buiten in onze afgeschermde tuin,we hebben nu een blauw net over onze tuin maar we gaan het deze zomer vervangen door kattenschrikdraad en dan pakken we er nog een stuk tuin bij.Ze hebben nu ongeveer een ruimte van 5.5m breed en 17 m lang.Ze genieten er elke dag van,maar we halen ze sávonds wel altijd binnen.En dit najaar/winter nemen we er nog 2 Noren bij .

    Groetjes van DesireeH

  • Liesbeth

    Mijn ren is wel wat groter, maar ze kunnen er dag en nacht in. Ik heb wel een beetje spijt van de constructie, want hij is eigenlijk aan vervanging toe. het hout is een beetje aan het wegrotten, maar om het te vervangen is een kostbare zaak, en er groeien planten tegenaan die ik eigenlijk niet weg wil halen maar ik zal er toch een keer aan moeten geloven.. Aanvankelijk had ik grof gaas, maar kittens van negen weken lopen daar zo doorheen, en toen ik negen jaar geleden mijn Turkse Van Fifre net had zat ze het eerste weekend ook buiten de ren (wat ik toen niet begreep). Nu heb ik aan de hele binnenkant dubbeltjes gaas aangebracht. Eigenlijk zou het ook mooier zijn als het geheel bestraat was, maar de katten vinden het heerlijk om in het stof of de modder rond te wroeten (en nog staat op het keurrapport op shows altijd “excellent prepaired”, zo zie je maar weer dat de vachten van noren een boel kunnen hebben. Mijn kittens heb ik vorige week met het mooie weer ook nauwelijks binnen gezien, maar nu het wat kouder is slapen ze weer gezellig op mijn slaapkamer.

  • Barbie123

    Hallo Desiree,

    ik las dat je schrikdraad wil gaan gebruiken voor je tuin. Uit ervaring en de ervaring van andere Noren houders weet ik dat het geen zin heeft. De Noor heeft simpelweg een te dikke vacht en daar komt de stroom niet doorheen. Je HTK zal het tegenhouden, maar je Noor klimt vrolijk verder…

    Groetjes,

    Barbara

  • Desiree H

    Hoi Barbara,

    We zijn bij een Catery geweest ze hebben 19 Noren en het is afgezet met schrikdraad maar dan wel met 9 draden boven elkaar en dat gaat daar erg goed.Ik denk ook dat als je het met 3 draden doet het niet voldoende is .

    We hebben nu een blauw net over een 3e van onze tuin,maar nog bedankt voor je leuke reactie.Hoeveel Noren hebben jullie?En kunnen ze ook in jullie afgeschermde tuin?

    Nog bedankt voor je leuke reactie.

    Groetjes van Desiree