Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

rauw vlees

  • maria

    Een poosje terug las ik dat rauwe kipfilet goed is om de spijsvertering niet lui te laten worden,nou heeft mijn Noor ook darmproblen,en is mijn vraag,als ik haar goed ontworm,kan het dan echt geen kwaad rauwe kipfilet de geven.

    Ook zei iemand mij dat een kat niet 1 x per week een plakje ham mag,zou te zout zijn en slecht voor haar nieren,dus dat durf ik ook al niet meer.

    Alleen purinabrokjes,en dat is niet genoeg!

    Wie heeft goed advies,wordt er wanhopig van,als ik Shebe,of wat voor blikjesvoer geef,meteen weer vlaai aan de bibs,en ze laat zich nou niet echt makkelijk helpen met schoonmaken,dus steeds toestanden als het zover weer eens is!

    Groetjes,Maria van Shira

  • Desiree H

    Hoi Maria,

    Onze Noor Kalle doet het goed op brokjes Exigent van Royal Canin geef ik zo'n klein blikje of zakje Gourmet dan is het mis diarree! Dus dat doe ik niet meer.En hij is ook gek op zijn brokjes.En de blikjes van Hills kon hij ook tegen maar hij vond ze niet echt lekker.

    Een hele dag staan er brokjes voor het en dan s'avonds krijgt hij een klein beetje Almo Nature dat zijn kleine blikjes met puur vlees zonder kleur of smaakstoffen.En hier kan hij tegen geen diarree!

    Dit bestel ik bij zooplus.nl.

    En dan 1a2 keer per week kook ik een kalkoenhaasje dat lust hij wel gekookte kipfilet weer niet.En dan tussen door een paar kattensnoepjes maar daar geeft hij niet zoveel om.En rauw vlees moeten ze hier niet.En iets van ham geef ik nooit dat is erg slecht voor ze.

    Als ik jouw was zou ik het proberen op Exigent van Royal Canin en geen Purinabrokjes meer,want Royal Canin is toch wel beter als Purina en er zit alles in.

    Ik koop het per 10 kilo bij www.zooplus.nl en dan is het €56,75 als ik het goed heb.

    En zet waterbakejs op verschillende plaatsen in je huis je zult zien dat ze meer gaan drinken.

    O, ja wel blikvoer geef je nu?

    Misschien heb je wat aan mijn tips.

    Groetjes van DesireeH

  • maria

    Nu krijgt ze gourmet of sheba,maar volgens mij is blikvoer de ooraak van de darmklachten,te zacht misschien?

    En,bedankt voor de tips,maar die ene vraag,is rauwe kipfilet wel goed met regelmatig ontwormen dan natuurlijk?

    Blijf er huiverig voor,en de ene keer moet madame het wel,de andere keer weer niet….

    tikkeltje verwent is mijn meisje….

  • Desiree H

    Hoi Maria,

    Er zit gewoon iets in waar ze niet tegen kunnen en Sheba is ook heel slecht dat zei onze DA jaren geleden al omdat het ook te zout is.

    Ik zou geen rauwe kipfilet geven maar gewoon goede brokjes van Royal Canin en af en toe gekookt kalkoenhaasje of koolvis of die blikjes Almo Nature.

    En Kalle legt echt mooie drollen van de Exigent van Royal canin ha ha .En de vacht wordt er ook zo mooi van.

    Kalle is ook erg verwent gekookte kipfilet moet die maar een kalkoenhaasje wel,koolvis een paar hapjes en gekookte zalm daar loopt die hard voor weg dat moet die ook niet.

    De blikjes van Almo Nature wel maar een paar hapjes hij vind zijn brokken gewoon heerlijk,en onze andere kater Joris HTK kat eet weer meer zachtvoer.

    Dit najaar winter nemen we er nog 2 Noren bij,we vinden het een geweldig ras de Noorse Boskat. O, ja je had het over ontwormen dit doen wij 2 x per jaar maar ze krijgen hier elke 4 weken vlooiendruppels en hebben nooit geen wormen.

    Succes

    Groetjes van Desiree

  • Monique

    Hoi,

    Katten kunnen enorme mutsen zijn met eten, maar er gaat echt niets boven vers rauw vlees. Vaak vinden ze gekookt wel lekkerder, maar je kookt er gelijk de nodige vitamines uit. Van rauw vlees krijgen ze geen wormen. Als de diaree veroorzaakt wordt door een voedselallergie is het erg lastig om erachter te komen waar de kat allergisch voor is. Bij brokjes en blikvoer weet je nooit precies wat de fabrikant erin stopt en kan het heel goed zijn dat daar iets in zit wat je kat niet kan verdragen.

    Succes!

    Groetjes,Monique

  • maria

    Hoi Desiree,

    Bedankt voor de tips,ze krijgt nu whiskas of gourmet,soms Sheba,maar ga over naar de Royal Canin (exigent),en almo nature blikjes,hopen dat ze dan wat steviger poept….

    Groetjes,Maria

  • Desiree H

    Hoi Maria,

    Ik ben benieuwd hoe het straks gaat met Shira.

    Succes toegewenst!

    Groetjes van Desiree

  • Barbie123

    Ik ben helemaal geen fan van Whiskas of Gourmet, dus dat zou ik sowieso niet geven. Een vriendin van mij heeft een brits korthaar kitten dat het zelfde probleem heeft. Bij de fokker kreeg ze ALLEEN maar zacht voer van Whiskas…ik vermoed dat dit niet toevallig is, maar juist de oorzaak. Dus een algemene tip voor iedereen, kijk goed wat je kitten heeft gekregen bij de fokker. Rauw vlees ben ik een voorstander van, alleen ik geef de kip wel gekookt. De rest rauw. Dat aan voedingsstoffen wat je eruit kookt zit in het kookvocht, dus die er gewoon bij geven.