Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Man of vrouw?

  • Wendy

    Beste mensen,

    Ik ben een beetje om me heen aan het kijken of ik nou een Noorse Boskat wil. (nou wil ik wel, maar thuis moet er nog iemand overtuigd worden :))

    Nu vroeg ik me af of er nog verschillen waren tussen de mannen en de vrouwen. En dan bedoel ik vooral de karaktereigenschappen.

    Ik hoor graag van jullie.

    Groeten,

    Wendy

  • maria

    Volgens mij is er geen ander verschil dan met gewone katten,zoals mannetjes gaan spoeien als je ze niet laat helpen an vrouwtjes niet….

    Mannetjes worden over het algemeen behoorlijk groot,de vrouwtjes kleiner,en voor zover het mijn boskat betreft,ze is heel erg territiriumbewust!

    Veel sterkte ermee,voor mij zijn het de liefste katten,wel eenkennig die er zijn!

    Groetjes,Maria

  • Petry

    Als je een lekkere knuffelbeer wil, die heerlijk groot aanvoelt en alles best vind, dan zoou ik voor een kater gaan.

    Onze castraatkaters zijn de grootste knuffels hier in huis, heerlijk zo'n lekkere noor om mee te “vrijen”.

    Petry

  • Sofie

    Hoi Wendy

    De katers van ons zijn de grootste knuffelberen van allemaal, vooral Amigo is een superknuffelbeer. Volgens mij heeft het ook veel met karakter te maken. Ice is ook kastraat maar een poes, zij is iets pittiger maar een echte kletstante en heeft duidelijk eigen willetje.

    Katers zijn makkelijker en gewilliger en luier haha, ik zou voor een kater kiezen.

    Succes

    Sofie

  • Wendy

    Bedankt voor mijn antwoorden. Dat bevestigde mijn vermoeden inderdaad…

    Vraagje, moet je een kater dan laten castreren wanneer je hem koopt of is dit je eigen keuze?

    Wat zijn de voor- en nadelen hiervan?

    Nou die andere man thuis nog overhalen :)

  • Petry

    Ik heb nooit een katertje van 13 weken laten helpen.

    Hier gebeurd dat rond een maand of 7.

    Het is je eigen leuze, die ik door geen enkele fokker op laat dringen.

    Ik koop ergens een kat, en daarna ben ik de eigenaar en laat hem wel of niet helpen op het tijdstip dat ik zelf wens.

    Sommige fokkers houden de stamboom in totdat het beestje geholpen is.

    Dit mag niet, de stamboom hoort bij de kat.

    Petry

  • Barbie123

    Kater of poes…? Ik zou er in ieder geval twee nemen, dat is leuker…