Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

raadsel???

  • Hansje

    Enige tijd geleden is er een kat bij ons aan komen lopen die vervolgens besloten heeft ons te adopteren. We hebben laten checken of hij gechipt is (was niet zo) en op internet e.d. gespeurd of iemand hem mistte, zonder succes.

    Ik heb altijd huis tuin en keuken katten gehad en verbaasde me over de mooie vacht en het prettig gestoorde karakter van deze kat. Nu horen we van verschillende mensen dat het of een Noorse Boskat is OF een Maine Coon is. Het maakte ons tot nog toe weinig uit omdat we er altijd van uitgingen dat hij geretourneerd werd aan zijn oorspronkelijke baasje. Maar na een tijdje is hij eigenlijk een onmisbaar lid geworden van ons gezin en willen we hem voor geen goud meer kwijt.

    Nu zouden we graag willen weten of het een Noorse Boskat of een Maine Coon is,wellicht dat mensen hier op het forum er verstand van hebben en ons wijzer kunnen maken? Hierbij een foto van ons harige kind.

    Wat ons opvalt is dat hij erg graag tegen je “praat”, graag bij je onder de douche komt zitten (?!), enorm territoriaal is in huis en tuin, op alles jaagt wat los en vast zit en met hele meeuwen, eksters, duiven etc aan komt zetten, extreem knuffelig is maar niet graag opgepakt wordt, graag op slippers en schoenen kauwt, het liefst ondersteboven languit slaapt met zijn bekkie open, bezoek geweldig vindt en er boven op springt en zich in alle bochten wringt om geaaid te worden en als ik thuis ben mijn schaduw is want hij volgt me overal, met zijn hoofd eerst uit een hoge boom klimt (volgens mij deden mijn vroegere katten dat andersom?) Verder is hij redelijk lomp en stoot alles om of valt van de bank terwijl hij zich omdraait in zijn slaap.

    Wie kan ons vertellen wat voor heerlijk gestoorde kat ons geadopteerd heeft?

  • Jovy

    zoals ik het kan zien is het een Noor…is het een mannetje of een vrouwtje.

    Een Main Coon mannetje is vaak wat grover gebouwd…en ik vind het koppie van jou kat vrij fijn. Een main Coon heeft ook een hele lange staart…langer dan de gemiddelde kat.

    Ik heb zelf 10 jaar een main coon gehad, dus kan het wel een beetje vergelijken.

  • Liesbeth

    Als ik je karakterbeschrijving lees lijkt het wel een Turkse Van, Ik beschrijf de mijne altijd als ADHD katten, zitten op plekken waar nog nooit een andere kat gezeten heeft (boven op de deur) en inderdaad graag in je nek. Mijn Noren zijn veel rustiger van karakter , maar misschien geldt dat niet voor Noren van andere lezers hier. Wat betreft de kleur is het niet echt logisch dat het een kruising is met een Turkse Van, want dan zou je toch wel wat wit in de vacht verwachten. Of Turkse Angora's ook zo maf zijn weet ik niet, ik heb geen ervaring met dat ras.

    Het kan natuurlijk ook een kruising zijn.

  • Petry

    Vanwege de pluimen en zijn neus zou ik zeggen dat het een Maine Coon is!

    Karakter kan ze beide zijn volgens mij.

    Wat je beschrijft zou zo een kat van ons kunnen zijn, maar ook Maine Coons hebben deze streken.

    Moeilijk hahahaha….

    Petry

  • Jovy

    Wat ik al zei…een main coon heeft een langere staart dan andere katten. Als hij/zij opgerold ligt te slapen kan hij/zij met de staart ook ruim de neus bedekken. En als ik zo op de foto kan zien, is de staart niet extreem lang.

  • Hansje

    Bedankt voor de reacties tot nog toe, grappig dat zelfs hier de meningen nog verdeeld zijn! Ik zal er nog een foto bij doen van zijn hoofd (het is dus een mannetje), misschien dat dit duidelijker is? Zijn staart is vooral erg vol (het lijkt wel een eekhoorn!) maar niet overdreven lang. Graag je mening!

    En nog eentje om aan te geven hoe maf hij slaapt en dat je dan echt alles met hem kan doen, want hij ligt echt in coma!

  • Petry

    Dat van die staart is ook zo bij een Noorse Boskat, dat zegt niets over het verschil tussen een MC en NB.

    Petry

  • amandaneva

    ik vind het moeilijk te zeggen..

    hij is niet raszuiver noor of coon of sibeer enzz

    ik denk een kruizing met iets maar wat!! kan van alles zijn

    maine coon heeft idd lange staart maar de noor en de sibeer doen er niet veel minder om…!

    p.s het is MAINE COON

  • maria

    Mijn noorse boskat heeft een smaller koppie,maar is dan ook een vrouwtje,dus ik denk main coon….maar zou ook een mix main kunnen zijn…het vele praten is wel weer typisch noorse boskat,ze kan behoorlijk luidruchtig zijn als ze wil!

    Blijft moeilijk dus….

    ..