Enige tijd geleden is er een kat bij ons aan komen lopen die vervolgens besloten heeft ons te adopteren. We hebben laten checken of hij gechipt is (was niet zo) en op internet e.d. gespeurd of iemand hem mistte, zonder succes.
Ik heb altijd huis tuin en keuken katten gehad en verbaasde me over de mooie vacht en het prettig gestoorde karakter van deze kat. Nu horen we van verschillende mensen dat het of een Noorse Boskat is OF een Maine Coon is. Het maakte ons tot nog toe weinig uit omdat we er altijd van uitgingen dat hij geretourneerd werd aan zijn oorspronkelijke baasje. Maar na een tijdje is hij eigenlijk een onmisbaar lid geworden van ons gezin en willen we hem voor geen goud meer kwijt.
Nu zouden we graag willen weten of het een Noorse Boskat of een Maine Coon is,wellicht dat mensen hier op het forum er verstand van hebben en ons wijzer kunnen maken? Hierbij een foto van ons harige kind.
Wat ons opvalt is dat hij erg graag tegen je “praat”, graag bij je onder de douche komt zitten (?!), enorm territoriaal is in huis en tuin, op alles jaagt wat los en vast zit en met hele meeuwen, eksters, duiven etc aan komt zetten, extreem knuffelig is maar niet graag opgepakt wordt, graag op slippers en schoenen kauwt, het liefst ondersteboven languit slaapt met zijn bekkie open, bezoek geweldig vindt en er boven op springt en zich in alle bochten wringt om geaaid te worden en als ik thuis ben mijn schaduw is want hij volgt me overal, met zijn hoofd eerst uit een hoge boom klimt (volgens mij deden mijn vroegere katten dat andersom?) Verder is hij redelijk lomp en stoot alles om of valt van de bank terwijl hij zich omdraait in zijn slaap.
Wie kan ons vertellen wat voor heerlijk gestoorde kat ons geadopteerd heeft?