Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

ziekjes na enting

  • alica

    hallo, ik heb een vraagje, heeft er iemand weleens meegemaakt dat zn kat na een inenting ziekjes is geworden? mijn ene kat heeft nergens last van en de ander liep gisteravond te spugen en was aan de diaree….gaat vandaag al heel wat beter maar ik wist niet dat dit kon???gr alica

  • Petry

    Ik heb wel eens een niesje na een enting, en ik heb ook een keer misselijke kittens gehad.

    Volgens de da. was het toeval van de misselijkheid!

    Ik zou het dus niet weten, maar zoals ik al schrijf klinkt het bij mij niet onbekend.

    Fijn dat het beter gaat.

    Petry

  • iris

    hoi alicia

    Ook ik heb het wel eens meegemaakt dat onze kittens na de enting ziek werden.

    Eerst wisten we niet wat het kon wezen en na een paar keer bezoek te hebben gebracht bij de dierenarts en die ook niks geks kon vinden moet het dat wel geweest zijn.

    We hadden toen ook nog een nestje kittens lopen die 3 weken jonger waren en 4 volwassen katten en die hadden allemaal nergens geen last van dus een virus heb ik uitgesloten.

    Heb op den duur uit wanhoop een beetje rondgebeld naar andere cattery's want wist me echt geen raad meer ze waren echt heel ziek en konden niks binnen houden heb van alles geprobeert .

    Op de duur had ik petry aan de telefoon en die rade mij metocloral drops aan dat kan je bij de dierenarts halen een middel tegen braken en yes dat was geweldig het braken is snel gestopt en de kittens konden weer gaan aansterken wat ook echt wel snel moest gebeuren want ze waren heel erg afgevallen .

    Het kan natuurlijk altijd puur toeval zijn maar ik moet je zeggen dat ik er nu heel erg tegen opzie om over 2 weken het nestje wat we nu hebben voor het eerst te moeten laten enten .

    laten we maar hopen dat alles deze keer goed gaat .

    Maar mocht die van jou dus nog aan het braken zijn wacht dan niet te lang het liefst morgen ff om dat spul en je zal zien dat het wonderen doet petry nogmaals bedankt je hebt mij toen echt een super tip gegeven .

    Alicia succes met de kleintjes en beterschap

  • Petry

    Geen dank.

    Toen ik de mail binnen zag komen wilde ik het flesje met druppels gaan pakken om te kijken hoe ze ook al weer heette hahahaha…

    Ik las even verder en zag dat ik jou die tip ook al had gegeven.

    het zijn druppels voor knaagdieren, maar werken prima bij kittens.

    Gewoon in huis halen, dan kan je niets gebueren.

    Ook voor Iris, zorg dat je de spullen in huis hebt, de druppels en eventueel Clavubactin. Dan kun je een narigheid krijgen.

    Succes Petry

    ps; me bellen mag ook hoor, ik wil iedereen vooruit helpen:-)

  • Petry

    geen narigheid, bedoel ik:-)\\tis al laat haahahaha…

  • alica

    dank je wel voor de tip maar gelukkig is hij weer beter….de fokker vertelde mij dat het wel vaker voor komt dat ze ziek worden na een enting en de da heeft dat bevestigd het schijnt ook bij kinderen voor te komen………sterkte bij je volgende enting ps mijn kat is geen noorseboskat maar een ragdoll

  • Liesbeth

    Wat wij in de praktijk heel af en toe zien zijn kittens met koorts en pijnlijke gewrichten een dag na de enting. Altijd kittens van andere praktijken in de weekend of avonddienst, waardoor wij denken dat het ook nog wel wat met het merk enting te maken kan hebben. Over de merken entstof kan ik niets zeggen, want met de enkele keer dat het voorkomt valt dat niet te bewijzen. Met tolfedine (pijnstiller/koortsremmer speciaal voor katten (geef een kat NOOIT Paracetamol )) zijn de problemen snel opgelost.

    Braken zien wij nooit als bijwerking (wel af en toe bij honden). Ik heb zelf nu zes nestjes gehad en gelukkig nog nooit een probleem na de entingen. Wat vooral heel belangrijk is , is dat de kittens in goede conditie zijn tijdens de enting. Als daar twijfel over is zou ik het liever even uitstellen. Wij hebben vorig jaar een heel miezerig kitten geent, waar van alles aan mankeerde, maar de eigenaar drong aan, omdat het nog even voor het weekend moest. Stom natuurlijk om daar aan toe te geven, want de volgende dag is het kitten overleden. Door de enting? of door de toch al slechte conditie. Ik hoorde achteraf dat dit vaker bij deze “fokker” gebeurde (Het was geen Noorse Boskat of Ragdoll)

  • alica

    hij is gelukkig weer beter ik weet ook niet hoe het kan,maar hij is zeker niet zwakjes hij is 9 maanden en weegt al bijna 7 kilo,het is een grote kater! misschien komt het door de koolvis die ik hem daarna heb gegeven en is die verkeerd gevallen??