Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Frija

  • Bea

    In april vond ik in een weiland in Lienden een prachtige poes met vijf piepkleine kittens. Volgens de bewoners uit de buurt liepe ze al meer dan een half jaar daar rond te zwerven, ze zat ook vol met klitten. Ik heb de dierenambulance gebeld die de kittens mee hebben genomen en met een vangkooitje mams ook al snel te pakken hadden. Via de kittenopvang in Haalderen zijn ze in Amersfoort verder opgevangen. helaas hebben twee kittens het leven gelaten, de andere zijn voorspoedig opgegroeid. Ik zelf heb mamapoes geadopteerd. De dierenarts die haar gesteriliseerd heeft constateerde dat het een Noorse Boskat is. Frija (zoals ze genoemd is) is echt wel een plaatje om te zien. Op het internet lijkt ze inderdaad exact op de beschrijving van een Noor. Ze is alleen niet zo heel erg groot. Ze is nu twee weken bij ons en begint wat te wennen. Ze kachelt tussen onze slaapkamer en mijn werkkamer heen en weer, laat zich graag aanhalen en vooral borstelen is het einde. Daaruit blijkt dat ze ooit gedominiceert is geweest. Ze blaast nog wel soms maar het is een hoop kabaal weinig wol..

    Ze al nu langzaamaan moeten wennen aan onze hondjes, drie cairns, de paarden, de kippen, de konijnen en vooral aan onze andere aanloper Ploesje. Ze hebben al twee keer geknokt want Ploes is bang voor andere vreemde poezen na een rotervaring. Frija lijkt onbevangerener. Hoe pak ik dat nu het beste aan.?Ik hou ze nu uit elkaar (Ploes durft ook niet meer naar binnen) maar Frija zal toch een keer haar terratorium naar buiten gaan verleggen…hou mijn hart vast…

    kan ik ergens een foto platsen van Frijazodat “kenners”kunnen zien of ze inderdaad een echjte Noor is?

    groetjes Bea

  • Carmen1

    Als je een online fotoalbum hebt kan je hier foto's plaatsen.

    Ben benieuwd hoe ze eruit ziet.

    Een van mijn noortjes met stamboom is ook erg klein dus volgens mij kan dat altijd wel.

    Haar vader was heel groot en haar moeder was ook groter dan haar.

    Geen idee waarom zei zo klein is gebleven.

    Groetjes Carmen.

  • Bea

    Ik heb een foto van Frija in het smoelenboek gezet, nu kan ze bekeken worden,onze kleine schoonheid..

  • Carmen1

    Ze ziet eruit als een Noor vind ik.

    Volgens mij is Winnie nog kleiner.

    Mijn noren wegen Winnie bijna 4 kilo en Babs rond de 6 kilo.

    Katers zijn meestal wat zwaarder tussen de 5 tot 9 kilo (als ik het goed heb)

  • Bea

    Ik weet niet hoeveel ze weegt, ze laat zich niet graag optillen, knuffelen vind ze wel lekker en borstelen ook.(gelukkig) ze is dus ooit bij mensen in huis geweest lijkt me.Ze blaast nog wel als ze me ineens ziet maar laat zich direct daarna aanhalen. Echt een tutje hoor :-).

    Bea