Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Noorse boskatjes uit Noorwegen

  • Sleepy

    Ik heb een vraag aan jullie allemaal… want het ziet ernaar uit dat ik de hulp binnekort wel kan gebruiken *smile*

    Ik kreeg vandaag bericht van vrienden dat hun moeder Noorse boskat aangereden en overleden is… de kittens zijn net zes weken oud en dus erg jong om zonder moeder te zitten… Nu zijn zij niet in staat de katjes te houden nu er geen moeder meer is en hebben ze niemand om ervoor te zorgen als ze binnekort op vakantie gaan… Afgesproken is dus dat ik ze als dat nodig is kom halen uit Noorwegen… waarschijnlijk zo snel mogelijk in verband met de betere mogelijkheden tot verzorging hier in Nederland… van de vijf kittens zijn er drie wat kleiner en twee duidelijk beter eraan toe…

    Mijn vragen..

    Ik zal dus moeten gaan reizen met ze per vliegtuig.. wat heb ik allemaal nodig voor ze als ik daarheen ga… heeft iemand ervaring met het reizen met katten in een vliegtuig of kittens in het bijzonder?? Zijn er nog meer dingen waar ik straks als ze hier zijn op moet letten… ik heb een hele lieve kater die al eerder als pleegpappa heeft gefungeerd en dat zal kunnen maar hebben noorse boskittens nog speciale dingen om op te letten.. en hoe met voedesel en dat soort dingen (zal ook nog naar de DA gaan)

    Verder zijn het dus wel rasechte Noorse boskatten… maar waarschijnlijk zonder stamboom… hoe moet ik daarna nadenken over de plaatsing en hoe pak ik dat het beste aan?? (ik wil er een of twee zelf houden) Ik heb gehoord van mensen die goedkope noorse boskatten zonder stamboom opkopen en als wel met stamboom of duurder verkopen en dat zou ik toch niet voor ze willen… hebben jullie daarover adviezen??

    Alvast bedankt in elk geval.. groetjes.. Sleepy

  • Denise

    Hoi Sleepy,

    Misschien kun je je vraag beter stellen op het katten prikbord. Daar komen allemaal kattenliefhebbers van alle katten.Hier is niet dagelijks actie,zoals je zelf kunt zien.

    Ik hoop dat het je allemaal lukt.

    Veel succes en groetjes Denise

  • Carmen1

    Rond deze tijd worden er heel veel kittens opgekocht en daarna voor veel doorverkocht.

    Ook gewone htk kittens.

    In Utrecht weet ik een zo'n dame die hier flink aan verdient (helaas niet in het belang van de kittens denkt)

    Ik denk dat je gewoon moet opletten wie deze mensen zijn die het kitten willen kopen.

    Nodig ze eens uit bij jouw thuis en breng de kittens naar de nieuwe woning.

    Vraag om indentiteits bewijs.

    Vraag een telefoon nummer en bel gewoon eens een paar keer op.

    Trouwens mensen die graag een kitten willen reageren enthousiast als je een foto stuurt enz.

    Het is toch een kwestie van gevoel denk ik.

    Spannend hoor hou je ons op de hoogte hoe het afloopt met deze kittens?

  • Sleepy

    Hallo,

    Wat leuk dat jullie toch reageren… dank je voor de tips Carmen.. ik denk dat dat soort dingen inderdaad ook wel scheelt.. iemand die ies illegaal wil doen zal niet zo snel gegevens laten zien… en er zijn allerhande manieren om dat te verpakken natuurlijk…

    Tot nu toe gaat alles goed met ze… ze eten inmiddels al kittenvoer dus dat is goed… alleen degeen die ze me beloofd heeft moet nog overleggen met zijn vrouw en heeft dat nog niet gedurfd geloof ik… hihi… Mij lijkt het prima als ze er ook wil houden.. alleen weet ik al welke ik graag zou willen…

    Ik hoop zo dat alles goed gaat.. en bid ervoor… dat ze me het op tijd laten weten zodat ik nog kan boeken enzo… das eigenlijk het enige nu… ik heb alles eventueel rond maar moet van te voren reserveren als ik met de kittens wil vliegen…

    Ik laat het verder wel weten als er iets gebeurt… ik hoop het zelf echt.. ben helemaal gek van die beesten.. net als van mijn eigen huistuin en keukenkatten trouwens hoor (straks zijn ze anders beledigd)

    Groetjes.. Sleepy

  • Carmen1

    Hoi

    Hoe is het afgelopen met de kittens ben best wel benieuwd.

    Groetjes Carmen

  • Barbie123

    Als eerste: heel veel succes met de kittens!

    Ik denk dat je 1. bij de vliegtuigmaatschappij moet informeren en 2. bij het ministerie i.v.m. de invoereisen.

    Er komt wel meteen een vraag in mij op: wat hadden die vrienden van jou met de kittens gedaan als de moeder niet was overleden? De kittens blijven bij mijn weten in Nederland 13 weken bij de moeder. Ze hebben dan nog steeds verzorging van mensen nodig, net als de moeder dus hadden ze zo wie zo zonder oppas niet op vakantie gekund. Daar heeft het overlijden van de moeder niet zo veel mee te maken, toch??? Ik vraag het maar even, want ik kreeg zo'n naar gevoel in mijn buik dat ik dacht: laat ik de vraag maar open stellen dan krijg ik vast een open antwoord.

    Met vriendelijke groet,

    Barbie

  • Sleepy

    Jammer genoeg is het hele verhaal niet doorgegaan.. het bleef steken op de onwillendheid van de andere kant die het allemaal wel erg lastig vond… Wat er met de katjes is gebeurd weet ik eerlijk gezegd niet en ik weet ook niet of het wil weten ook… eigenlijk weet ik wel zeker van niet… er zat ook nog een ander tussen die het allemaal wel erg lastig maakte ne misschien zijn ze nu daar… dan is het goed…

    Ooit komt er hier wel een Noorse Boskat… maar dan gewoon een met stamboom en helemaal door onszelf uitgekozen.. Nu komt er eerst nog een nieuwe huistuin en keuken harenbal bij en daar zijn wij ook heel blij mee!!

  • Petry

    Veel plezier met je katje, en wie weet komt er een mooie noor op je weg.

    Petry