Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

plasprobleem

  • Loes

    Hoi,

    Ik heb een probleem met mijn poes Noa, sinds kort blijft er wanneer ze naar de kattenbak is geweest wat urine achter in haar vacht. Ik knip haar al helemaal kort achter maar het helpt niets het stinkt echt verschrikkelijk, ik moet haar elke dag wassen maar zodra ze weer op de bak is geweest stinkt ze weer. Ze heeft er zelf veel last van, ze zit steeds op de bak te graven omdat ze het ruikt. Als je met aaien maar in de buurt komt van haar achterwerk begint ze zich meteen te wassen.

    Ik heb al een grotere bak gekocht zodat ze meer ruimte heeft om te plassen.

    Ze heeft ook nog een probleem met haar gewicht,ze is geen zuivere boskat, en iets kleiner maar heeft wel de bouw. Ze kan zichzelf niet schoonhouden, ze kan er niet bij.

    Ze is nu bijna vier jaar en heeft hier tot voor kort nooit last van gehad. wel heeft ze haar plasser een keer iets kapot gehad, en ik denk dat ze toen anders is gaan zitten op de bak of zo omdat het pijn deed.

    Ik weet dat een oplossing zou zijn als ze af zou vallen maar ik heb hier nog vier andere katten lopen waarvan er twee aan de magere kant zijn. ik kan het voer niet weghalen en ze ieder een portie doen, want dan eten de anderen niet genoeg.

    Wie kan mij helpen????????

  • Margriet

    Zou het niet een lichamelijk probleem kunnen zijn dat ze zo'n urinelucht meeneemt? Ook omdat je schrijft dat je kat zo graaft tijdens het plassen. Misschien blaasontsteking of gruis o.i.d.? Een bezoekje aan de dierenarts lijkt mij in ieder geval wel op z'n plaats.

    En wat betreft het gewicht… da's herkenbaar en lastig. Hier zet ik de dikkerd ‘s nachts apart van de rest (meestal wel met een van de andere castraatjes erbij), met een kleine portie light voer. En overdag misschien toch wat minder neerzetten, en dan de lichtere katten twee maal daags wat extra’s geven…

    Succes!

  • Loes

    Dank je wel voor je reactie, Noa zit op dit moment in de badkamer met een aparte bak, waarin ik hoop wat urine op te vangen voor de dierenarts.

    We wonen niet zo groot met maar 1 slpkamer en een mini badkamer (douchecel) dus ik kan haar niet apart zetten. maar ja ik hoop in ieder geval dat de dierenarts iets oplost.

  • hklok

    zet de kat even op wattebolletjes als kattegrit.

    kan je zo uitknijpen en kan je het weg brengen.

    sterkte er mee.