Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Zoetjes aan

  • Petry

    Wij hebben besloten om het eerste jaar geen kittens te nemen.

    We gaan een jaar rust nemen, voor ons en voor onze katten.

    De volwassen katten vinden het heerlijk zonder die onderdeurtjes die aan je staart gaan hangen.

    We hebben wel vaker een jaar niks gedaan, dat bevalt goed, ook goed voor de groep katten.

    Doen jullie dat ook wel eens, een jaar rust nemen met het fokken?

    Petry

  • mulder

    We willen graag begin volgend jaar of eind volgend jaar weer een nestje “nemen”.

    Het is geen must. Als het niet zo is, is het ook goed.

  • Margriet

    Ik kan me voorstellen dat het m.n. voor de andere katten wel fijn is om wat langer rust in tent te hebben, zo'n nest kittens zorg toch wel voor meer drukte en niet iedere kat vindt dat fijn.

    Hoe doe je dat trouwens met jullie open poezen? Gaan die een tijdje aan de pil of valt het mee met de krolsheid? Want dat vind ik soms wel een lastige keuze. Dagmar is, nadat ze van de pil af was, echt een paar weken zowat non-stop krols geweest. Gevolg was dat ze toch wel wat magerder werd en ook heeft ze haar vacht volledig af gegooid. Nu onze fokplannen even in “de ijskast zijn gezet”, hebben we haar toch maar weer aan de pil gedaan voor een poosje.

    Ondertussen zijn de kittens uit ons laatste nest alweer 8 maanden oud; we gaan er vanuit dat er pas in het voorjaar weer kittens (op komst) zullen zijn, dus dan zit er ook al weer een jaar tussen. Ik moet zeggen dat ik er nu al weer naar uitkijk!! Geduld…

  • Petry

    Hier gaan de meiden aan de pil, behalve Domino want die wordt vervelend van de pil. Het zijn ook net mensen hahahaha…

    Domino wordt volgende week bloedgetest en als haar bloedwaarde niet binnen de normale waarden liggen dan wordt ze dit jaar nog geholpen. Ik houd ze niet onnodig “open”.

    Dan hebben we alleen Norali en Lisa nog en die zijn aan de pil.

    Ik heb tot nu toe geen nare ervaringen met de pil gehad.

    Petry