Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Binnen en/of buiten

  • Petry

    Waar wonen jullie Noren, binnen of buiten in een buitenverblijf?

    Hier wonen ze over het algemeen buiten. In de avond halen we de katten binnen, eerst onze kater Balou met kastraten. Na een paar uur gaat hij naar buiten en mogen de poesjes binnen.

    Er slapen altijd een aantal katten bij ons in bed. Als het echt koud is dan wil zelfs de doorgewinterde Noor niet meer naar buiten en dan delen we ons bed vaak met een 10 tal katten, erg gezellig, maar erg krap hahahaha….

    Petry

  • Emru

    Onze Noor is een echte koukleum, meneer gaat twee keer per dag naar buiten, heeft echt zijn rituelen, en zijn polshorloge loopt prima op tijd, want 5 uur is ook 5 uur bij meneer en dan wil hij naar buiten, dus met de wintertijd was hij helemaal in het warretje, hij is dan gemiddeld een kleine 40 minuten buiten, kijkt of de tuin nog ontdaan moet worden van vreemde katten en meldt zich weer voor de schuifpui als alles oke is. maar ohwee als het regent daar heeft meneer helemaal een hekel aan, dan kijkt hij een partij zuur en loopt op zijn tenen door de plassen en is de inspectie-ronde altijd zo klaar, dus geen echte Noor maar een halve zachte, maar wel heeeeeeeeeeeelllllllllll erg lief.

  • Margriet

    Hier kunnen de katten overdag zelf kiezen of ze naar buiten willen; vanuit ons huis kunnen ze via de bijkeuken door een luikje in de ren komen. 's Nachts zitten ze in groepjes van drie (de drie dikkerds versus de open poezen) apart van elkaar; een groepje in huis en een groepje in onze bijkeuken (verwarmd en vrij groot) + ren. Dit om ervoor te zorgen dat de castraten niet nog zwaarder worden en de open poezen genoeg kunnen eten. Het bevalt ons (en de katten) prima!

  • mulder

    Hier wisselen wij atijd.

    Onze Mette is vrijwel altijd binnen. Maar ze vindt het ook leuk een frisse neus te halen in het buitenverblijf.

    Daarboven hebben wij er dan nog meestal 2of 3 binnen. Die huppelen een aantal dagen rond, waarna zij weer afgewisseld worden door 3 anderen. Enz.enz. het hele jaar rond.

    En zo heel af en toe hebben wij de hele bubs binnen. Heel gezellig!!!!!

    Kortom…ze zijn zowel buiten als binnen.

  • Petry

    Hier is nu bijna alles weer binnen, Balou en Robin zijn nog buiten.

    Alle poesjes zijn binnen en daar mag Balou niet tussen lopen, ik wil voorlopig geen kittens:-)

    Petry

  • Carmen1

    Ren is aan de huiskamer en de deur moet open anders gaan de katten er niet in.

    Dus in de winter binnen.LOL

    Meer voor mij dan voor de katten.

  • Petry

    Een kattenluikje kan uitkomst bieden:-)

  • Carmen1

    Maar dan kunnen ze eruit wanneer ik er niet ben en de ren staat aan een drukke weg en echt iedereen kan mijn tuin in is van de gemeente kan ik ook niet veranderen.

    De deur is trouwens ook van glas zit denk ik zo'n 30 cm hout aan de onderkant.

    De woningbouw vind de ren goed maar als ik een luikje in de deur ga doen mischien niet meer.

  • Margriet

    Het luikje betekent hier niet voor alle katten “geen doorgang”; het merendeel plukt en frutselt net zo lang aan het gesloten luikje (bijv. wanneer ik alle katten naar buiten probeer te krijgen bij mooi weer of om te dweilen in huis) totdat ofwel het luikje open gaat of ik zo de zenuwen heb gekregen van dat gefrutsel dat ik het maar weer open zet!

  • Petry

    Dat geklier aan het luikje ken ik ook. Als ik het niet helemaal van beide kanten dan dicht zet, dan komt Mika tegen de stroom in. Dat heeft me laatst al een luikje gekost. Hij plukt dan net zo lang totdat hij het naar zich toe getrokken heeft.

    Petry