Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

info over dekken

  • m.de groodt

    Aangezien ik opzoek ben naar info over hoe ikmijnkat moet laten dekken, en ik graag een volwaardig antwoord zoek ben ik op zoek naar mensen die mij daar bij kunnen helpen.

    Ik heb mij kat al geintroduceerd is er iemand die mij kan helpen????Graag alleen serieuse antwoorden onwijs bedankt.

  • Petry

    Hier komt dan mijn “serieuse verhaal” het vorige was trouwens ook serieus.

    Als je een kater hebt en die wil je voor nageslacht laten zorgen dan kun je hem aanbieden op de dekkaterlijst van de diverse rasclubs. Of op marktplaats, iets waar ik nooit een dekkater vandaan zal halen, maar da persoonlijk.

    De rasclubs vindt ze op de Noorse Boskat.startpagina.nl.

    Meestal moet je lid worden van deze verenigingen voor de diensten.

    Je kater moet getest zijn op Aids en Leukenie, dit is de verantwoording van de dekkatereigenaar. Ik heb het nog nooit anders meegemaakt.

    Verder spreek je een prijs af voor hetgeen je kater doet.

    Vaak in een contract. Soms kun je in ruil voor zijn diensten een keuze krijgen uit het nestje.

    Meestal gaat het poesje bij de kater op bezoek. Heb je een ruimte waar ze in alle rust elkaar de liefde kunnen bewijzen?

    Je zult je kater echter wel eregens moeten showen, hetzij op het internet, of op een kattenshow.

    Voldoet hij genoeg aan de rasstandaard?

    Ik hoop dat je dit soort antwoord bedoel, een anders is er in mijn ogen niet:-)

    Succes Petry

  • mulder

    Hallo,

    Wat jij eigenlijk zoekt is een draagmoeder voor de kittens die jij graag tot je wil nemen na de geboorte.

    Allereerst is 2 kittens in ruil voor een dekking een niet serieus voorstel.

    Bovendien is de aanschafprijs van een kitten veelal hoger, dan een verschuldigd dekbedrag.

    Eigenlijk zou jij dus de eigenaars van de draagmoeder moeten betalen om de poes te mogen laten dekken.

    Je zal de kater “open” moeten houden tot na de geboorte van de kittens. Want wat doe je als er maar 1 of 2 kittens geboren worden? Die twee kittens blijven dan natuurlijk bij de eigenaars van de poes. Er zal dan een herdekking plaats moeten vinden. En dat kan weleens een probleem worden. Want vele katers die voor het eerst gaan dekken zullen na die dekking onmiddellijk gaan sproeien.

    Verders is hieronder al aangegeven wat er allemaal bij komt kijken, lid worden van een vereniging o.a.

    Je moet de kater laten testen.

    Gaat de fokker van jullie kater wel akkoord met jullie plannen? Misschien wel deze wel inspraak. Misschien kunnen zij je ook wel verder helpen. Ze lijken mij de meest aangwezen personen om daar je informatie te verkrijgen.

    Al met al lijkt het mij zinvoller om gewoon een leuk poesje bij dezelfde fokker (of een andere) uit te zoeken en aan te schaffen.

  • Petry

    Ik zag net wie de fokker is van jou katertje, je kunt haar toch ook vragen om advies.

    Ze zal je graag raad en advies geven, dat weet ik zeker.

    Petry

  • mulder

    En?…….lukt de zoektocht?

    Ik ben benieuwd of je een leuk poesje voor je kater hebt gevonden.