Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Boskat naar buiten

  • ellen

    Beste boskatliefhebbers!

    Ik heb een noorse boskat (ex-kater) van bijna 9 maanden oud. Hij heet Brego, en hij komt altijd buiten. Gelukkig kan dat hier waar ik woon, het is erg rustig.

    Toch maak ik me natuurlijk vaak ongerust, want natuurlijk kan hem altijd iets overkomen. Maar hij wordt er erg gelukkig van zo veel buiten te zijn.

    Wie kan me wat meer vertellen over het buiten laten van Noorse boskatten? Probleem is namelijk wel dat hij veel klitten krijgt, omdat hij voortdurend in bomen zit en hars op z'n vacht krijgt. Die klitten krijg ik er bijna niet uit.

    Ben benieuwd of iemand er iets op weet!

    Groeten!

  • Lianne

    Waarschijnlijk zit er weinig anders op dan borstelen of de klitten met je vingers uit elkaar halen en eventueel knippen. De hars is er bijna niet uit te krijgen.

    Vanmiddag ga ik bij iemand op bezoek die ook een Noor buiten heeft lopen, ik zal het haar eens vragen.

    Lianne

  • Emru

    Bij mij loopt er ook een Noor buiten, maar die heeft zo'n makkelijke vacht, ik hoef bijna nooit klitten te kammen of te knippen echt zelden en hij loopt bij ons achter in het bos dus mogelijkheden genoeg, hij kan niet weg hoor dus daarom laat ik het toe, anders zou ik het niet durven.

  • ilonka

    ik heb voor mijn katten een ren buiten.

    ze kunnen via een luikje naar binnen/buiten wat ze maar willen.

    ik moet er niet aan denken mijn katten los te laten lopen.

    er zijn te veel mensen die ze mooi vinden en maar wat graag mee nemen.

    omdat we nu 5 katten hebben word de ren vergroot.

    er worden boomstammen in gedaan en zo kunnen ze lekker klauteren en klimmen.

    hars is rotspul en krijg je er alleen uit als je het gelijk ziet met lauw water maar dan moet je wel heel veel mazzel hebben .

    eenmaal hart kun je het beste voorzichtig weg knippen.

    ilonka