Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Troll

  • renate

    Hoi hoi allemaal

    Ik zal me ff voorstellen ik ben Renate en ben 35 jaar en woon in schinveld.

    Ik heb sinds vorig jaar juli een katje uit Noorwegen gekregen .

    Mijn dierenarts dacht gelijk aan een Noeerse boskat maar daar ben ik niet helemaal zeker van ,de mensen waar ik haar van heb wisten het ook niet .Ze heeft aan alle vier de voetjes een extra teen en het schijnt bij de Noorse boskat mogelijk te zijn dat er aan 1 of 2 voetjes een extra teentje kan zitten .Ik ben benieuwd naar jullie reacties .

    Groetjes Renate

    Dit is Troll

  • Margriet

    Hoi Renate,

    Mooie kat, ik zie er zeker veel van een Noorse boskat in. De extra teen die ze aan alle vier de pootjes heeft wordt polydactylie genoemd. Het is in feite een genetische afwijking en heeft voor zover ik weet niet zozeer te maken met de noorse boskat.

    Overigens is je kat er niet minder mooi om hoor!

  • renate

    Hoi Margriet

    dank je wel voor je reactie

    Ik was gewoon benieuwd en hoe ze er verder uitziet maakt me niet zoveel uit ze is gezond en erg lief,het is net of ze wantjes aan heeft errug grappig en verder is het een echt treiter trolletje hihi

    Groetjes Renate

  • Margriet

    Ik heb net nog even gezocht op internet en las daar dat polydactylie inderdaad in principe bij alle soorten katten kan voorkomen. Vroeger werd polydactylie door mensen veelal gezien als griezelig of buitengewoon en kennelijk was dat een reden om katten met een teen teveel af te stoten (lees: doden). Dit zou dan de reden zijn waarom polydactylie tegenwoordig nauwelijke meer voorkomt bij de gewone huiskat. In Boston en omgeving scheen men daar minder moeite mee te hebben en vandaar dat daar relatief meer katten leefden met deze afwijking. Bij de Main coon, die oorsponkelijk veelal voorkwam in de VS, scheen voorheen ruim 40 % van de katten een teen teveel te hebben.

  • renate

    Hoi Margriet

    Dank je wel, ik heb vaker gezocht hier na maar nooit kunnen vinden ,ik bijna alle ‘vreemde’rassen gehad maar niets over een extra teen ,leuk om te weten dank je wel !

    Groetjes Renate

  • Emru

    Nou teentje meer of minder zou mijn niets kunnen schelen, maar dit kado krijgen doe ik een moord voor, wat een schoonheid, helemaal in mijn favoriete kleuren, dus doe er maar een strik om en stuur het maar richting Zaanstreek.;)

  • renate

    Haha,ik hoop dat je nu niet al bij de deur staat,want ik ben bang dat ik je moet teleurstellen hihi

    Groetjes Renate

  • Emru

    Had al helemaal geregeld dat DHL ook op zondag zou bezorgen :(

  • renate

    ja sorry ,troll is geen probleem ,maar die strik dat vind ik zo zonde haha

  • Petry

    Een hele mooi kat, ik zie er en Pierrotje in!

    Over de teentjes heb je al genoeg uitleg gehad, ik beperk me tot de ohhhhhhhhhh's en ahhhhhhhhhhhh's.

    Petry