Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Chippen

  • Petry

    Hebben jullie al gelezen dat de katten geregistreed bij de fifé vanaf 1 januari 2007 gechipt moeten worden?

    Het gaat hier om de fokdieren!

    Petry

  • Margriet

    Dus ook chippen bij dieren die niet mee gaan naar shows? Ergens wel apart, er zijn vast veel fokkers die niet showen danwel fokdieren waarmee niet (meer) geshowd wordt en die zeg maar de deur niet uit komen… en die dieren zouden dan ook gechipt moeten worden? Voor onze dieren maakt het niet uit; de katten waarmee we af en toe nesten fokken zijn allemaal gechipt.

    Ik hoor soms overigens nare verhalen over chippen, bijv. kittens die na het chippen zijn overleden of chips die opduiken op heel andere plekken dan waar de chip geimplanteerd is. Iemand daar ervaring mee?

  • Petry

    Voor het buitenland meot je al chippen.

    Nu moeten ook de fokdieren gechipt worden.

    De meningen zijn er over verdeeld, hier is alles gechipt, maar of het nut heeft?

  • mulder

    Ik zou graag willen weten wat het argument is van de FIFE om er toe over te gaan.

    Daar ben ik nieuwsgierig naar.

    Ik ben dan ook vernemens er binnenkort eens over te informeren.

    Overigens wel jammer dat er geen inspraak is geweest.

  • Mandy

    Hoi Hoi,

    Ik wist niet dat het chippen bij de Fife verplicht werd, maar ik ben zelf al begonnen om mijn katten te laten chippen die nog niet gechipt zijn.

    Vind het trouwens wel een rot gezicht. Ik ben vorige week met Tiësto geweest en ze moesten 3 keer proberen om de chip erin te krijgen. Uiteindelijk bij de derde keer lukte het. Hij had een erg stugge huid en daardoor kwam de naald er niet doorheen.

    Groetjes, Mandy

    ps. Misschien kunnen jullie op mijn vernieuwde site kijken met nieuwe foto's van mijn kattenkinders.

    www.tapio.nl

  • marleen

    Ik laat mijn katertje gewoon ook chippen. Maar niet omdat het moet van mij, maar stel je eens voor dat ie eens ontsnapt. Voor mijzelf doe ik het voor de zekerheid. Niet om het beestje zelf, ik heb hem echt voor gezellig… Lekker in mijn huisje? Komt niet naar buiten, soms aklleen op mijn arm verder niet.. Maar dit geld toch niet voor mij als kateigenaar? Ik bedoel ik fok niet….

  • Petry

    Je website is om te zoenen, heel erg mooi!!!

  • mulder

    Nee Marleen. Dit geldt niet voor jou.

  • marleen

    oke?

  • Lianne

    Bij één van mijn katten moesten ze ook drie maal prikken, wat had ik een medelijden met haar. Ik zal dan ook iedereen, die een kat wil laten chippen, aanraden om dit evt. tijdens de castratie te laten doen.

    Voor fokdieren ligt dit natuurlijk anders. Onze dierenarts geeft de katten wel eens een lichte narcose voor de FIV en Felv test, dit is dan ook een goed moment lijkt me.

    Eigenlijk hoeft het chippen voor mij niet zonodig.