Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

noorseboskat in tuin?

• Ev4

Wij wonen in de stad en al de katten gaan de tuin in. Nu vertelt de cattery dat de noorseboskatten zo “geliefd” zijn. Ze worden heel vaak gepikt. Wie heeft hier ervaring mee? Wie laat de kat expres binnen om diefstal tegen te gaan en wie laat de kat wel naar buiten?

• Carmen1

Ik heb een kattenren.

Voordat ik die had gingen ze niet naar buiten.

Trouwens ook mijn htk kat niet vind het gewoon eng straks worden ze dood gereden of mishandeld je hoort zulke enge dingen.

• Sioux

Vaak is misschien overdreven. Maar ik heb wel verhalen gehoord, en niet alleen van de Noorse Boskat, maar ook andere raskatten of HTK die eruit zien als raskatten, dat die meegenomen zijn. Het is zeker een risico met een bijzonder mooie of lieve kat!

Onze katten komen niet buiten. Wel gaan we (eindelijk) een ren maken voor ze, maar dan komen ze alleen beschermt buiten. Daar komt bij dat ik het niet wil dat een ander last heeft van mijn hobby.

Groetjes Bianca

• Ana

Wij laten ze wel in de tuin, maar letten erop dat ze niet de tuin uit gaan. Volgende week maandag gaan we gaas bovenin de schutting plaatsen zodat ze er niet overheen kunnen springen. Ook is de ene al gechipt en de andere is binnenkort ook aan de beurt.

Ze vinden het heerlijk in de tuin, ze spelen echt naar hartelust, begluren de buren en houden door het hek de straat in de gaten. Het liefst zouden ze de hele dag buiten doorbrengen.

Zodra het gaas is geplaatst, zullen wij zelf ook wat geruster in de tuin zitten, maar voorlopig houden we ze goed in de gaten.

Groetjes,

Ana

• mulder

Een bijzonder ogende kat die op straat loopt kan voor iemand aanleiding zijn om de kat mee te nemen. Ze kunnen geen werstand bieden omdat ze de kat mooi vinden of ze denken dat de kat verdwaald is omdat ze ervan uitgaan dat raskatten meestal binnenshuis blijven.

Het is inderdaad een gegeven dat raskatten die buiten lopen sneller opgepakt worden dan HTK-katten. En dan is het de vraag wat de “vinder” ermee doet.

Wel of niet buiten blijft altijd een moeilijke beslissing.

• ilonka

wij wonnen in een straat waar 4 bussen per uur door heen rijden.

toen wij een htkk kregen was het 1e wat manlief zei ze komt niet buiten de tuin.

toen na 5 jaar onze mayla kwam is er een ren gebouwd.

inmiddels hebben we 4 katten (en 1 zwerf kater die komt eten en dan weer vertrekt we hebben hem zwieber genoemt) van de 4 hebben 3 een merk kaartje.

veel mensen uit de buurt en onze vrienden kring vinden ze maar wat mooi en willen ze wat graag mee nemen.

mijn andwoord is steenvast probeer de deur maar eens te berijken met 1 van mijn poezels.

de kans dat een ras kat sneller verwdeint door toedoen van derde is zeer aanwezig.

maar ook het nieuwschierige karakter van de noor en de coons is een reden om ze in een ren te laten en niet los te laten lopen.

je moet er toch niet aan denken dat ze onder een auto of iets dergelijks komen.

voor iedereen is het dus een keus wat ze moeten doen.

wij hebben gekozen voor de ren omdat wij dat het veiligst voor ze vinden.

ilonka