Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

kittens

• borduurdenise

Hallo ,

Ik ben niet nieuw hier,maar ben hier al een tijdje niet geweest,doordat ik mij niet meer kon inloggen.vandaag is het dan toch gelukt.

Mijn noorse boskat poes heeft gisteren 6 kittens gekregen van een htk kater.

Ze is bijna anderhalf jaar oud.Door drukke omstandigheden hebben wij haar tot nu toe niet gesteriliseerd met het gevolg dat er gisteren dus 6 kittens zijn geboren.

het was niet de bedoeling maar nu ze er zijn wil ik er geen 1 meer kwijt.

Haar doos met jongen had ik bij ons in de hal staan.Maar eigenlijk heb ik geen kamer over waar ze rustig kan blijven.

Van mezelf heb ik drie kinderen en die lopen daar natuurlijk wel steeds langs.En als ik naar het toilet moet dan gaat haar hoofdje gelijk rechtop.Ze is nu best wel bang.

Nu kwam er vanmiddag geheel onverwachts iemand spelen en de kinderen kregen ruzie,dus veel kabaal.Daardoor is Kayleigh van haar nest gegaan en bij ons in de aangrenzende slaapkamer angstig onder het bed gekropen. Daarna heb ik de doos met jongen in de aangrenzende badkamer gezet. Kayleigh in de doos geplaatst,maar nu wil ze niet in de doos bij de jongen. Wel ging ze met de jongen slepen.Van de badkamer door de hal heen naar onze slaapkamer.

Daarop heb ik de dierenarts gebeld en gevraagd wat te doen.Die vertelde mij dat ik Kayleigh met haar jongen op moest sluiten in de badkamer en haar de komende dagen met rust moest laten.Zo af en toe kijken of ze wel weer bij de jongen gaat liggen.

Nu heb ik net gekeken,maar ze heeft haar jonkies voor de badkamerdeur neergelegd en ze wacht totdat de badkamerdeur opengaat.

Nu mijn grote vraag aan jullie ervaren mensen.Komt dit nog goed? Ik ben zo bang dat ze nu niets meer wil weten van haar jongen. Ik zou dit zo jammer vinden,want ik ben helemaal verkocht.

groeten Denise

• Danny

Hoi,

Ik heb er niet zoveel verstand van hoor. Maar moederpoes wil nu zelf een nieuw plekje voor haar en haar kittens, waarom kijk je niet waar ze dat plekje wil hebben, en zorg je er voor dat daar niet veel mensen komen. Stel dat het een slaapkamer is, het is nu mooi weer, dus de kinderen zullen niet vaak op de slaapkamer zijn. M'n tante heeft ook ooit een nestje gehad, die lagen achter een kast in de slaapkamer van m'n nichtje. Als ze wat ouder zijn kan je ze naar de woonkamer halen, zodat ze wennen aan alle geluiden en mensen, anders kunnen ze wat schuwig worden.

Ik lees nu dat ze ze naar jullie slaapkamer sleepte, ik zou ze daar dan laten liggen, of de doos neerzetten, in de hoop dat ze daar dan weer in gaat.

Heel veel succes.

Gr. Miranda

• Denise

Hallo Miranda,

Ondertussen is hier de rust een beetje weder gekeerd.

Ze ging inderdaad naar mijn slaapkamer toe,maar ze ging er maar met 1 kitten naartoe.

De doos met kittens heb ik op advies van de dierenarts in de badkamer gezet.En heb haar daar met al haar spullen daar opgesloten.

Een paar keer wilde ik door de deur piepen,maar dan probeerde ze met dat ene kitten in haar bek de deur open te krijgen om er vandoor te gaan.

Later toen ik weer eens keek lag dat ene jong in de kattenbak.Die heb ik daar uit gehaald en weer in de doos gelegd. Kayleigh ook in de doos gezet en heb haar daarna even flink geknuffeld en op een gegeven moment rolde ze zich op haar rug in de doos en bleef daarna bij haar jonkies liggen. Net heb ik nog even gekeken en ze ligt nu nog steeds bij haar jonkies in de doos.Gelukkig maar. Ik hoop dat het zo blijft. Ik denk dat ik haar daar nu maar een tijdje laat.

Ik was vanmiddag echt bang dat ze helemaal niet meer naar ze om zou kijken.Ik was nog een beetje gerustgesteld omdat ze toch met dat ene kitten bleef slepen,want dat was toch nog een teken dat ze wel om ze gaf.

Hoe lang moet ik haar daar nu laten voordat ze genoeg vertrouwen in de omgeving heeft?

Normaal is ze helemaal niet angstig voor wat dan ook.De andere noorse boskatpoes die ik heb wel.Als ik de stofzuiger uit de kast haal dan vliegt zij al achter de kachel.

Ik moet zeggen dat Kayleigh door de bevalling en de kittens wel overrompeld is,want ze is helemaal niet gaan nestelen.Gistermorgen moest ik overhaast weg en toen ik thuiskwam lag er een kitten op de keukenvloer en de andere 3 lagen in de kamer op de vloer.niet tegen elkaar aan en de moederpoes keek me met hele grote ogen aan m.a.w. wat me nu toch overkomt.Ik heb ze snel in een doos gelegd met een warme kruik erbij.

Wij wisten tot voor kort ook niet dat ze zwanger was.Afgelopen maandag pas met zekerheid. De dierenarts kon het alleen met zekerheid zeggen aan de hand van een echo.Hij wilde daar nog een tijdje mee wachten.Toen ik vroeg wanneer ik de kittens dan kon verwachten zij hij: Ongeveer met 8 dagen,hooguit 10. dus ik had ze nog niet verwacht ook al niet omdat ze niet nestelde.Ik had alles al voor haar klaar gezet.

Ik ben er nu ook dolblij mee ondanks dat het half ras is.Vandaar mijn angst ook dat ze het niet zullen halen.

groetjes Denise

• Denise

Ik voeg nog eventjes een foto toe . Hier zijn ze een paar uurtjes oud.

groeten Denise

• Carmen1

Waarom niet gewoon doos en al op je slaapkamer

Dit is niet goed voor moeders dat gesleep voor kittens trouwens ook niet.

Ook niet handig om kittens in de hal te leggen in verband met tocht ze hebben gewoon rust nodig de eerste weken.

• Petry

Ja dit komt wel goed, als je haar met haar kittens op je slaapkamer zet.

Daar wil ze naartoe en moeders wil is wet!!!

Het hele spul oppakken en een mooi plekej geven op je slaapkamer.

Succes Petry

• Denise

Dit heb ik allemaal op advies van de dierenarts gedaan.En op advies van de cattery waar de moeder vandaan komt.

Ze ligt nu nog steeds in de doos en de badkamerdeur staat op een kier.Onze hal is niet tochtig,dus daar ben ik niet bang voor.

En moeders wil kan wel wet zijn,maar ik wil geen kattenbak in mijn slaapkamer. En trouwens, ze zou daar op de tocht liggen,want onze slaapkamerdeur grenst aan de buitendeur.Dus dan zou de deur dicht moeten.

Ondanks dat ik allergisch ben voor hond en kat en wat al niet meer,is mijn liefde voor de kat overheersend. Maar kan en wil ze daardoor niet in mijn slaapkamer hebben.

Ik ben in ieder geval blij dat ze zich weer om haar kittens bekommerd.Vanmiddag raakte ik toch wel even in paniek,maar ze is nu weer helemaal rustig.En ik zal haar die rust geven.

groetjes Denise

• Petry

Ik heb het niet bedacht en je poes is zwanger en heeft nu kittens dus zul je als je het goed wilt hebben, doen wat mama wil, je hebt gewoon geen keuze.

Sorry, maar dan had je dat eerder moeten bedenken, een nestje is niet altijd zoals jij het wilt, daar zul je nog wel achter komen.

Petry

• mulder

Triest om moeders op een plek te zetten die ze niet veilig acht voor haar kittens. Dit geeft stress en het is een vochtige omgeving. Bovendien ook geen rustige ruimte want je maakt er dagelijks gebruik van.

Wat ga je doen als de kittens gaan lopen? Ik neem aan dat je ook geen kattenbak in de huiskamer wilt.

Eerlijk gezegd heb ik liever een kattenbak in mijn slaapkamer dan in mijn badkamer. Onhygienisch.

Ik denk dat de adviezen goed waren. Ik zou ook moeders daar laten waar ze graag wil zijn, de slaapkamer. Als je de kattenbak dagelijks schoonmaakt hoeft dit helemaal geen probleem te zijn.

Extra kamer? Zolder?

Het zou jammer zijn als de kittens het angstige gedrag van moeder overnemen. Dan heb je straks onhandelbare kittens.

• Denise

Je moet maar zo niet van alles suggereren ! Ik ben dan wel geen fokker,maar ik heb dit allemaal in goed overleg met de dierenarts en de cattery gedaan.

Jij weet niet hoe mijn badkamer eruit ziet. Wij zijn de gelukkige bezitters van 2 badkamers.Dan gebruiken wij deze tijdelijk niet.We hebben er vloerverwarming aan staan.En een designradiator.En dat erbij ze nam maar 1 kitten mee naar de slaapkamer,de anderen keek ze niet meer naar om,alleen die ene.Dat was ook niet goed.

Vandaar dat ik haar tijdelijk had opgesloten in de badkamer.Inmiddels heb ik de deur weer open staan en kan ze als ze dat wil het hele huis weer door,behalve de slaapkamers.En nu blijft ze daar vanzelf bij haar kittens,dus…..

Ik ben blij dat ik het advies van de dierenarts en de ervaren en bekende noorse boskat cattery heb opgevolgd en dat het allemaal goed is afgelopen.

Dank u en tot ziens .

gr. Denise