Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

acceptatie andere kat

• Ana

Help!

Wij zijn Rob & Ana, en hebben sinds 22 februari een lieve en prachtige NBK, Frodo genaamd. Hij is nu 6 maanden en al onmisbaar in onze omgeving.

Gisteren hebben wij een poesje van 13 weken bij de Cattery opgehaald, Kaya, en zoals verwacht, mogen ze elkaar nog niet. Ze blazen en slaan naar elkaar en Kaya is erg bang voor Frodo. We zijn bang dat ze elkaar wat aandoen en laten ze dus geen seconde alleen met elkaar.

Is er geen andere katvriendelijke manier om ze beter aan elkaar te laten wennen? Morgen zijn ze namenlijk de hele dag alleen thuis en ik ben bang dat ze apart van elkaar opgesloten moeten worden.

We hopen dat jullie tips voor ons hebben.

Alvast bedankt!

Ana

• Danny

Hoi,

Als het nog steeds niet goed gaat, zou ik ze apart houden!! Het kan even duren hoor, maar Frodo is pas 6 maanden en hij zal ook snel in de gaten krijgen dat er een speelmaatje bij is gekomen.Bij mijn katten heeft het een weekje geduurd. Wel heb je kans dat Frodo af en toe het kitten wat hardhandig aan zal pakken, dit is meestal om te laten zien dat hij er eerst was en nog steeds de baas is.

Het komt allemaal wel goed hoor!! Je zal vanzelf verbetering zien. Speel samen met ze, soms zitten ze dan zo in het spel dat ze vergeten dat ze elkaar nog niet zo mogen. Als ze op een gegeven moment neusje tegen neusje staan (snuffelend) dan is de vriendschap in de buurt hoor!!

Heel veel plezier met die 2. Heb je foto's ben erg benieuwd namelijk.

Gr. Miranda, Happy en Baloe

• Ana

ok, Miranda, dank je. We gaan ons best doen.

Ik zal inderdaad vanavond wat proberen te plaatsen.

Groetjes,

Ana

• Margriet

Hoi Ana,

Het duurt altijd even voor de katten aan elkaar gewend zijn; maar in jullie geval zijn het beide nog kittens, dus dat komt vast snel goed. Het is inderdaad goed om lekker met beide kittens te spelen en ze op deze manier aan elkaar te laten wennen. Vaak zijn ze dan ongemerkt en al spelend in elkaars nabijheid.

Voor de rest vooral zelf rustig reageren op het gedrag van je katten, en echt even een paar dagen geduld hebben…

Succes en geniet van je Noortjes!

• Ana

Wat ik me ook afvraag, moet ik ze boos toespreken als ze mekaar tikken en als ze blazen en grommen, of moet ik ze gewoon hun gang laten gaan?

Frodo zoekt volgens mij al toenadering, maar Kaya, de jongste, blaast en gromt als hij in de buurt komt.

Gisteren gingen we met ze spelen, maar ze blijven nog erg alert op elkaar.

Ik hoop dat ze snel wennen, want het is niet leuk om te zien..

Sorry Miranda, ben gisteren niet meer aan de foto's toegekomen, zal vanavond weer een poging wagen.

Groetjes, Ana

• Carmen1

Ik bemoei me altijd zo min mogelijk met katten ruzie's.

Des te sneller acepteren ze elkaar.

Ik laat ze dus ook vanaf dag een alleen soms de nacht niet.

Zolang er geen bloed vloeit zou ik er niet tussen komen.

Kittens spelen trouwens best wild met elkaar.

Hier word trouwens ook nog weleens geblaast naar elkaar terwijl ze ook met zijn alle op de krabpaal liggen.

Als ze elkaar zat zijn laten ze het merken.

Het kan trouwens wel 6 weken duren voordat het echt goed is meestal sneller vooral bij kittens.

Zet eens een doos neer of een nieuw speeltje vooral noren zijn gek op nieuwe dingen (die van mij in ieder geval wel)

Succes Carmen

• Lianne

Twee jaar geleden had ik dezelfde situatie.

Ook onze kater van 6 maanden zat achter ons poesje van 3 maanden aan.

Het blazen en meppen viel wel mee maar hij vertoonde al echt kater gedrag.

Als snel ging hij sproeien in huis.

We hadden het leuk gevonden om een nestje van deze twee te hebben maar hadden het katertje als gezelschapskat gekocht en dus snel besloten om hem te laten castreren.

Probeer ze in elk geval even veel aandacht te geven.

Meestal gaat het na een tijdje wel beter.

• Ana

Over dat kater gedrag maak ik me dus ook zorgen…. Hij probeert al om zijn voorpoot op haar shouder te zetten. Hij blijft de hele dag achter haar aanlopen en houd haar constant in de gaten.

Gelukkig gaat het nu wel beter, maar zijn gedrag vind ik nu al eng. Hij is nog maar 6 maanden! Ik hoop dat ik me vergis, want om hem nu al te laten castreren… vind ik toch erg vroeg.

Nou ja, het gaat gelukkig beter. Ze ruiken al aan elkaars bekkie dus…. stapje voor stapje gaat het beter.

Bedankt allemaal voor de reakties.

• Ana

Heb net een foto van beide schatten op smoelenpagina geplaatst. Hier volgt het adres: http://noorseboskat.smoelenpagina.nl/ana/5721.html

Hoop dat het lukt…

Groetjes, Ana

• jamie

Hoi Ana,

“Hij is nog maar 6 maanden!”

Waarom nog langer wachten voor castratie ? Zes maanden is zeker niet te jong en je voorkomt (bijna) zeker dat kater begint te sproeien.

Mvg, Marc,