Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

vraagje voor Petry en iedereen die het wee

• Danny

Hoi,

Ik zat de googlen op tolfedine en kwam op je site terecht. Ik las dat Mika pas ziek is geweest. Het zelfde heeft Baloe dus ook half maart gehad, precies dezelfde klachten. Na 3 dagen achter elkaar naar de Da, steeds een spuit enz. heb ik een ab-kuurtje meegekregen en tolfedine. Binnen een dag of 2 was hij weer zo goed de oude Baloe. Met de tolfedine mocht ik stoppen zodra het beter ging. De ab-kuur heb ik afgemaakt.

Nu bijna 3 wkn verder, hetzelfde. Gisterenochtend heb ik ‘m tolfedine gegeven en ook vanmorgen weer. Ik zie wel dat hij daarvan opknapt en wat meer zin heeft in eten. Z’n fokster heeft met ‘m gecommuniceerd (heeft daarvoor een cursus gevolgd) en hij heeft aangegeven dat hij last heeft van z’n darmen. Heb jij enig idee of dat hetzelfde is wat Mika had. De vorige keer is er bij Baloe niets uitgekomen. De da kon eigenlijk niets vinden. Nu wil ik het tot morgen afwachten en anders toch weer naar de da gaan. Hij speelt wel wat, zat ook al weer op de schutting, die ik af moet gaan zetten, hij ligt dus ook niet heel de dag te slapen. Hij drinkt wel, maar eten is minder, hoewel hij een uur geleden wel wat brokjes en wat natvoer op heeft.

Sorry voor de lap met tekst, maar toevallig zag ik je site en dacht he, die naam ken ik volgens mij van het prikbord. Ik kom hier niet zo vaak, voornamelijk op het gewone prikbord.

Gr. Miranda

• Petry

Hoi Miranda,

Ik ben bij Mika net gestopt met de ab.

Hij lijkt het nu goed te doen.

De eerste keer dat hij het had was hij buiten geweest en toen was het erg koud.

Misschien een kouwtje op zijn darmen.

De voor laatste keer was hij net gecastreerd en ook met te koud weer buiten geweest.

Ik ben toen denk ik te snel met de ab gestopt.

Tot nu toe, ik ben vrijdag met de ab gestopt is hij super ondeugend.

Mocht hij het nu weer terug krijgen, dan ga ik weer naar de da.

Ik weet niet of hij last had van zijn buikje,ik weet ook niet waar het vandaan komt, helaas.

Petry

• Danny

Hoi,

Hoe vaak heeft hij het nu gehad dan. Baloe 3 weken terug, met een kuur van 5 dagen was het een goede 2 weken over. En nu heeft meneer weer last, geen koorts. Vanmiddag iets beter door de tolfedine denk ik, maar net weer minder.

Hij zakt ook steeds door z'n achterpoten, deed hij de vorige keer ook al. Gisterenavond had hij dat, vanmorgen na het pilletje niet meer zo erg, en vanmiddag weer. Lijkt wel soort spierpijn, maar dat moet toch ergens vandaan komen. Verder zie ik echt niets aan he, hij heeft nu zelfs geen koorts.

Ik hoop dat de DA me morgen wat meer kan vertellen, maar de vorige keer moest ik ook 3 keer terugkomen, en wat hij nou uiteindelijk had, weten we nog niet. Misschien verstandig om een bloedtest te laten doen, maar wat testen ze dan op??

Bedankt!

Gr. Miranda

• Danny

Ik ga nu naar huis, ben even bij m;n ouders om te internetten, maar ga snel weer naar de katjes toe.

Morgen zal ik nog wat posten, nadat ik bij de DA geweest ben.

In ieder geval bedankt voor je reactie.

Gr. Miranda

• Petry

Mika heeft nu 3 keer onverklaarbare koorts gehad.

De eerste keer was 17 maart, hij spuugde toen veel.

De tweede keer was net na zijn castratie, 23 april.

Ik heb toen een dag of 3 ab gegeven, hij spuugde toen ook.

De derde keer was 29 april, toen spuugde hij niet, maar liep vreemd met zijn pootjes te trappelen. Hij had koorts.

Nu heb ik em ruim 5 dagen ab gegeven.

Ik ben benieuwd of het nu weg blijft.

Petry