Gistermiddag hebben we Vidmar, een van onze kittens, plotseling naar de dierenkliniek moeten brengen. Hij had al enkele dagen wat vage klachten, leek wat minder actief over de hele dag, had zaterdag zichtbaar moeite met poepen, was daarvoor enkele dagen stil blijven staan qua groei. Echter nadat ik hem zondag wat olie anaal had toegediend op advies van de da. begon hij zondag weer te poepen en vervolgens groeide Vidmar binnen drie dagen 40 gram. Maar vanaf dinsdag viel het me op dat hij wel erg aan het verharen was, en gisteren begon het haar met grote plukken uit te vallen. Ook at hij steeds maar weinig tegelijk alsof het eten moeizaam ging . Gisteren aan het eind van de middag (ik was zelf aan het werk) was ‘ie ineens helemaal apathisch, wilde niet meer aangeraakt worden en mijn vriend heeft ons kleine manneke direct naar de kliniek gebracht. Daar leek het gisteravond zo slecht, dat we bang waren dat hij het niet zou redden. Gelukkig leek hij vanochtend (na prednison, vitamine B injecties en anti-biotica) weer wat levendiger, maar hij is inmiddels flink afgevallen, verliest bossen haar en wil maar niet eten. De da. staat voor een raadsel; symptomen van gistermiddag leken op iets neurologisch, zo vroeg de da. zich af of hij mogelijk een trauma kan hebben (val o.i.d.) met neurologische schade. Maar dat kan ik me bijna niet voorstellen aangezien de kittens ’s nachts en wanneer we weg zijn op de “kattenkamer” zitten waar nu niets staat om op te klimmen. Bovendien is het niet te rijmen met de andere symptomen.
Al met al weten we nog niet goed wat er met Vidmar aan de hand is. Hij is nu nog in de kliniek en krijgt dwangvoeding. Morgenochtend om 8.00 uur bel ik om te horen hoe het gaat en hoe nu verder. Ik ben erg bang voor slecht nieuws…
Een heel verhaal. Maar ik hoop dat er mensen zijn bij wie een belletje gaat rinkelen omdat ze deze symptomen herkennen en kunnen plaatsen.