Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

stinkende adem

• Emru

Rode randjes langs de tanden en kiezen kan idd ook stinkende adem veroorzaken, wel even goed in de gaten houden hoor, kan namelijk ook Stomatitus zijn, maar die kans is niet zo groot.

• Loes

Wat krijg ik toch veel informatie hier. Super gewoon. Ik heb al veel beesten gehad, maar waarschijnlijk denk ik helemaal verkeerd, maar ik heb altijd het idee dat een ras zijn eigen merkwaardigheden, en “ziektes” heeft. De dierenarts kan vaak geen antwoord geven als ik zo een vraag stel.

Ik ga zeker de RC oral sensitive proberen, en kijken of zijn tandvlees verandert ten goede. Zijn tanden zijn mooi wit, maar inderdaad boven aan de rand, wel dat kleine donkerrode randje.

Hij eet eigenlijk savonds brokjes aangelengd met een beetje water en vaak wat vis er door en daarbij staan er altijd gewone droge brokjes klaar.

Maar wat zijn ze verslavend, ik heb ook het vermoeden dat er ooit nog wel een tweede bij komt, ik hoor niets dan goeds en het blijkt dat mijn Bram geen uitzondering op de regel is maar dat ze gewoon een heel fijn karakter hebben.

En dan nu even spelen met Bram……..dat heeft hij wel verdiend!

• Emru

Verslavend!!!!!?????? hoe kom je erbij,!!!!!!! daarom hebben de meesten er al 3 of veel meer, hier eentje met 5 en af en toe 7 (als mijn kleinzoon-katten komen logeren hihihi)

• Lianne

eerst een, dan twee, van twee komen er……….

Wel een gehoord van het Noorse Boskattenvirus? :-)

Groetjes, Lianne

• Loes

Als het aan mij lag, had ik er al eentje bij………maar mijn mannetje heeft astma en door Brammetje is het wel wat erger geworden. Maar Brammetje blijft, dat ongemakje, wat benauwdheid heet, neemt hij voor lief, maar ik kan me voorstellen dat hij niet op nog eentje zit te wachten. Wie weet komt het ooit nog wel. Ik blijf hopen natuurlijk. Ondertussen geniet ik van alle foto's die op het internet staan, en ook van mijn Brammetje.

Hij mocht eerst niet in de slaapkamer van mijn man, toen mocht dat, maar dan wel op een handdoekje aan het voeteneind…….en nu? Hij slaapt of tussenin of boven mijn hoofd op het hoofdkussen. Heerlijk, als hij niet bij ons ligt, kan ik dus niet slapen. En Brammetje masseert elke avond voor het slapengaan mijn nek en schouders. Wat wil een mens nog meer?? Een man krijg je niet zo gek:-))

• Lianne

Wat lief van je wederhelft dat je toch een kat mag!

Mijn zwager heeft ook asma en is allergisch voor veel dieren.

Mijn zus heeft nu een cornisch rex.

Deze hebben veel minder haren. Ook bij hem is het nu wel erger geworden.

Hij heeft nu medicijnen. De kat mag niet op hun slaapkamer maar wel gewoon in de kamer en heeft een eigen kattenkamer waar, ze 's nachts en als ze ze niet thuis zijn, zit.

Als ze bij ons komen gaan de katten in de ren en het vloerkleed de kamer uit.

Dan houd hij het wel vol.

Ik neem de katten ook graag me naar boven maar met z'n drieën komt er weinig van slapen, ze lopen dan steeds rond te spoken :-)

• Loes

Dat is een compromis he………en de kat is natuurlijk niet de enige oorzaak. Stress op het werk, en roken…..dus zolang dat aan de hand is, zou ik er niet eens aan denken om de kat weg te doen. Maar die gaat zowiezo niet weg hoor, mijn man is voor zijn werk vaak een aantal nachten weg, en daarom kreeg ik Bram van hem. Heb ik iets om tegen aan te praten.

Cornisch rex, ken ik niet, ga ik even opzoeken.

hahaha ja ik heb vroeger 2 katten gehad, gewone htk katten, en die hielden snachts een heel circus in mijn slaapkamer. Dat is dan weer het voordeel als je er maar eentje hebt. En zolang Bram niet regelrecht in mijn gezicht ligt te ademen vind ik het best…….hij ruikt al beter, maar tandpastafris wordt het natuurlijk nooit, zeker niet als hij vis op heeft met het eten.

• Emru

Onze oude heer (bijna 16 jaar) slaapt ook tussen ons in op een eigen dekbedje, oh weh als hij eens geen zin heeft, dan is Leiden in last, want dan kan mijn man niet slapen, want hij slaapt zo lekker op het ronken van “de oude heer” en dat voor iemand die mijn kattenvirus maar niks vond in het begin.

• Loes

ja ik weet het, kattegeknor kan behoorlijk rustgevend werken….. ach ik zou hier nog uren door kunnen gaan. Ik heb al veel katten gehad, maar dit is werkelijk de meest speciale. Hij luistert naar hele verhalen, als ik roep komt hij, hij apporteert, hij is vooral de baas :-) Als zijn eten omgeroerd moet worden komt hij het even melden….en ga zo maar door. En wij…..wij vinden het prachtig!

• Lianne

Ik heb ook al veel katten gehad, maar vind de Noortjes ook heel bijzonder!