Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

stinkende adem

• Loes

Daar ben ik weer,

Bram mijn noor, heeft een hele slechte start als kitten gehad (info van de fokker), hij is heel erg ziek geweest van de niesziekte.

Hij is nu bijna 1 jaar, toen ik hem kreeg nieste hij nog veel en ook had hij vieze ogen. Dat is gelukkig helemaal over, maar hij heeft zo een vreselijke stinkadem. Het lijkt wel een oud mannetje wat ik ruik. Ik heb van de dierenarts een keer Drontal gehad, mag je een 2x half tabletje geven per 3 weken. Dat hielp goed, maar nu begint hij weer vreselijk uit zijn bekkie te stinken. In zijn mond is verder niets mis, dat is al gecontroleerd, hij eet RC dus ook geen slechte voeding. Graag zou ik willen dat hij wat beter rook, maar liever met een huis tuin en keukenmiddeltje dan met medicijnen.

Heeft iemand een tip?

groetjes,

Loes

• jamie

Hoi Loes,

Tips heb ik niet mijn kater zijn adem ruikt (bijna) niet (tenzij hij net natvoer gegeten heeft van een slechte kwaliteit zoals Whiskas dan stinkt hij wel uit zijn mondje.)

Maar ik zie het verband niet met Drontal want dat is een ontwormingsmiddel

(voor binnenkatten twee keer per jaar en voor buitenkatten vier keer per jaar te gebruiken zeker niet elke drie weken volgens mij is dat toch een misverstand

tussen jou en je dierenarts.)

Aangezien Bram amper één jaar oud is kan het ook geen tandprobleem zijn,

ik vrees dat ik jou niets anders kan aanraden als eens kontakt opnemen met

je dierenarts.

Groetjes, Marc,

• Emru

Marc,

Toch klopt die combinatie wel hoor, toen ik mijn Noortje kreeg was hij vergeven van de wormen en stinken uit dat bekje dat wil je niet weten, hij was ook een veddergewichtje en is dat altijd gebleven, maar het stinken kan dus echt heel goed wormen zijn dus Drontal geven.

• kim

hoi loes

ook een van mijn katten heeft dat gehad

volgens mijn dierenarts was er niets met hem aan de hand zijn gebit was helemaal schoon!

wel zaten er wat kleine rode randjes boven de tanden op het tandvlees hij zij dat dat de oorzaak was.

die kleine randjes kwamen door het eten van de brokjes .

hij vertelde mij dat ik gewoon zijn tandjes moest poetsen daarmee masseerde ik ook het tandvlees

en hij ruikt nu niet meer uit zijn bekkie

groetjes kim

• Loes

De dierenarts heeft mij dan niet goed ingelicht en ook niet goed geluisterd, want ik had hem net ontwormd. Ik denk dat het zowiezo wel goed is om naar een andere dierenarts uit te kijken, want ik geloof niet dat hij en ik elkaar begrijpen.

Maar het ontwormen is weer even geleden, dus ik zal dat als eerste doen.

Ik moet wel zeggen dat hij niet veel aankomt, weegt nog steeds maar 3 kilo. Is dat normaal voor een kater van bijna een jaar? Of worden ze later pas zwaarder? Ik geef hem indoor van RC, ik had hier wel gelezen dat dat magere brokken zijn. Ik wil zo graag een hele grote kater, en hij blijft zo iel…….maar daar is hij niet minder lief om hoor.

In ieder geval bedankt voor de tips, en het wordt weer vervolgt.

groetjes,

Loes

• Emru

Mijn veddergewichtje is nu bijna 2 jaar en weegt 3 kilo, een ienie-mienie muis is het, ook ik val op van die joekels, maar helaas pindakaas, MAAR LIEF DAT HIJ IS!!!!!!!!!!!!!! dus hij is niet te koop hihihihihihi, is mijn hartendief

• Lianne

Mijn kater van 2 jaar en 4 maanden weegt 6.3 kilo.

Eigenlijk net wat te zwaar, maar hij vond de kittenbrokken van de kleintjes zó lekker!

Zwaargewicht of niet het karakter blijft het belangrijkste!!!

• Loes

helemaal waar……….mijn kleine Bram is mijn grote liefde hoor!! Ach ik blijf toch een beetje hoop houden dat hij de komende paar jaar nog groeit. Ik heb ergens gelezen dat ze pas met hun 5e jaar volgroeid zijn………maar dat kan natuurlijk ook een fabeltje zijn.

Ik heb hem trouwens ontwormd, en hij ruikt een stuk minder vies uit zijn bekkie……..al vraag ik me af hoe hij aan wormen komt, tis een binnenkat, en is alleen en vlooien heeft hij niet, en ik heb hem tot nu toe elke 3 maanden ontwormd.

Maar ik zag in zijn bekkie ook dat hij die rode randjes aan zijn tandvlees had bij zijn tandhalzen…….maar ik ga me niet aan tandvleesmassage wagen, hij is er niet erg van gecharmeerd als ik in zijn bekkie zit……..tis een kleine dondersteen maar heeft kracht voor 10!!

Je ziet, ik ben een echte poezenmoeder, ik zou wel hele romannen over hem kunnen schrijven. Maar nu weer genoeg voor even! Iedereen alvast een fijn weekend.

groetjes,

Loes

• Sioux

Ja, ze kunnen heel lang doorgroeien. Onze Otto heeft er 6 jaar voor nodig gehad. En onze dames Sioux en Tish ook trouwens.

Niet dat de kat dan extreem veel groter is, maar krijgt gewoon wat meer massa en gaat meer de breedte in. Een kat die met 1,5 jaar bv niet heel groot is zal niet extreem groot uitgroeien als deze 5 jaar is. Maar zal wel meer body krijgen ;)

Fijn dat zijn adem al beter ruikt. Moet zeggen dat enkele van mijn schatten ook niet altijd even fris ruiken, vooral als ze gapen midden in je gezicht. Zo een enkele keer poetsen wij ook wel de tanden, met speciale tandpasta van de DA en borsteltje. Niet allemaal vinden ze dit fijn, maar kan ook wat schelen. Wij ruiken immers ook niet al te fris uit de mond als we niet poetsen, hehehe…

Als hij nu al rode randjes heeft zou ik dat wel in de gaten houden. Krijgt hij wel geregeld harde brokjes te eten? Harde brokken poetsen ook deels de tanden. Het kan zijn dat jouw kanjer ietsje gevoeliger is aan zijn gebit. De ene kat zal sneller tandsteen krijgen dan de andere, is niets aan te doen…

Groetjes Bianca

• Lianne

Mijn katten krijgen oral sensitive van royal canin.

Zelfs ons oudje van 10 heeft nog witte tanden.