Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Oog in oog met de sluipmoordenaar

• Petry

Na 3 en een half jaar sta ik weer oog in oog met de sluipmoordenaar die leververvetting heet.

Onze Linda, een grote stevig noor is weer ten prooi gevallen.

Ze weegt nog geen 3 kilo meer, en iedereen die haar live heeft meegemaakt snapt dat dat geen gewicht is voor haar.

De twee keer europees kampioen, hoe is het mogelijk dat haar lichaam zo is ondermijnt door die nare ziekte. Die je pas ziet als het bijna te laat is.

Ze eet niet meer, houdt haarzelf niet schoon en stinkt dus vreselijk.

Vandaag ben ik bij de da. geweest, ze krijgt ab, voor het geval een leveronsteking de oorzaak is en ze heeft prednison gekregen.

Ik geef haar een aantal keer per dag dwangvoeding, en dat is gelukkig een gevecht.

Ze is nog strijdbaar.

We hebben weer grote zorgen om ons psychiatrisch patiëntje:-(

Petry

• Margriet

Hoi Perty,

Ik lees net je berichtje hier en aan de kop zag ik al wel dat het ws. niet om goed nieuws ging. Ik moet zeggen dat ik er erg van schrik dat jullie Linda ineens weer ten prooi is gevallen aan leververvetting. Omdat we hier zelf een kwetsbare Noor (Temisia) hebben en zij ons tijdens onze eerste vakantie als katteneigenaren vreselijk heeft laten schrikken door niet meer te eten en niet meer van haar plekje op een slaapkamer vandaag te komen, heb ik het verhaal op jullie site altijd goed in mijn oren geknoopt. Bij Temisia is het gelukkig goed afgelopen omdat onze oppas op tijd zag dat er iets mis was en de dierenarts alarmeerde, maar wanneer we nu met vakantie gaan blijft het me bezighouden en onze vaste oppas zorgt er dan voor dat Temisia iedere dag (apart van de andere katten) wat lekkers krijgt zodat we zeker weten dat ze blijft eten. En zelfs dan kun je deze leververvetting niet altijd voor blijven, dat blijkt nu wel weer.

Ik hoop maar dat jullie oogappeltje het gaat redden. Heel veel sterkte!!

Margriet

• Petry

Je hebt haar nog gezien op de show, toch?

Dank je wel, en pas goed op je meisje.

Petry

• Sioux

Hoe gaat het nu met Linda? Hopelijk is er al wat verbetering te merken!

De duimen draaien in ieder geval volle toeren!

Groetjes Bianca

• Petry

Er is een hele kleine verbetering.

Linda likt al over eten heen, en het sap, de gelei slobbert ze ook op.

Verder geven we haar 3 keer per dag 40 ml dwangvoeding.

Ze loopt nog steeds rond, en kijkt helder uit haar ogen.

Ze stinkt niet meer zo erg, hopelijk zijn dit tekenen dat het beter gaat.

Ze heeft deze week nog een prednison prik gehad en vandaag zijn de homeopatische korrels en druppels binnen gekomen. Daar gaan we dus ook met ramkracht tegen aan.

Het is nog erg zorgelijk, maar iets in mij zegt dat we wat winnen.

petry

• Sioux

Elke kleine verbetering is er toch 1. Dat ze toch wat likt is al positief lijkt mij. We duimen gewoon door!

Kom op Linda, je kan het meis!

Groetjes Bianca