Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

bloed uit anus bij Brammetje

• Loes

Hallo,

Hopelijk is onderstaand een bekend iets voor één van jullie.

Bram mijn stoere boskat heeft regelmatig na het toiletbezoek, dat er wat bloed uit zijn anus komt. De laatste keer was het zoveel dat het op de grond drupte.

Bij de dierenarts is zijn ontlasting onderzocht en alles is negatief, ze kunnen dus niets vinden.

Hebben noorse boskatten dat vaker? Wat zou het kunnen zijn want ik vind het zielig voor hem.

Hij heeft geen koorts, eet goed en is heel speels, dus ziek is hij er niet van.

• Petry

Een enkele van onze Noortjes hebben het ook met regelmaat.

Is hij voldoende ontwormd en zo, maar dat neem ik wel aan.

De Sensible van RC zijn brokken die wel eens willen helpen.

Succes, Petry

• Loes

Fijn om te horen dat Brammetje niet de enige is. De dierenarts heeft hem prednoran voorgeschreven en ik ben daar uiteraard niet helemaal gelukkig mee.

De vorige keer dat hij het had heb ik hem een keer extra ontwormd en daarna was het een tijd over, dus ik zal hem als de medicijnen op zijn, weer een keer ontwormen.

Hij krijgt nu ook alleen brokken van RC, dus ik kan de sensible ook nog proberen als het blijft terugkomen.

Bedankt voor de tip!

Groetjes,

Loes

• Em@ru

Ook hier loopt er eentje rond die er last van heeft ,maar het is een HTK-kat dus die hebben het ook, ook laten onderzoeken, ontlasting goed, zelf denk ik dat het te maken heeft dat hij dan te hard heeft moeten persen en er een adertje springt ,wat bij mensen ook wel voorkomt.

• Loes

Wederom een geruststellend bericht, ik wil niet te dom overkomen maar wat is een HTK kat?

gr. Loes

• Em@ru

Huis-Tuin en Keukenkat ;)

zie dat je nog wat inwijding in de katten wereld kunt gebruiken, dus blijf lekker meelezen.

• Loes

oooooooo hahaah en ik al denken dat het om een gecastreerde ging….hmm, dit is de eerste keer dat ik een noorse boskater heb, voordien heb ik dus allemaal HTK katten gehad…..wow.

Ik blijf zeker lezen!

gr. Loes