Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

gecastreerd

• Margriet

Gisteren hebben we Bradley laten castreren. We hebben, toen we besloten hem te houden, direct gezegd dat bij sproeien of andere vervelende bijkomstigheden van een open kater we hem zouden laten helpen. Gelukkig hebben we Bradley langer dan verwacht als open kater kunnen houden, maar de laatste twee maanden begon Bradley erg af te vallen en gilde regelmatig dagen lang alles bij elkaar. Echt de hormonen dus…. Omdat we niet het risico wilden lopen dat hij Clarissa veel te vroeg zou dekken danwel Karen opnieuw zou dekken snel na haar nest en omdat we hem perse niet apart wilden zetten, hebben we hem dus gisteren laten castreren. Jammer, maar helaas…

We moeten hem nog wel goed in de gaten houden; de dierenarts vertelde dat hij nog tot 6 weken na de ingreep vruchtbaar kan zijn. Dat merken we luid en duidelijk; sinds hij gistermiddag de vervoerskooi uitstapte loopt Bradley als een gek te jodelen en Clarissa lastig te vallen. Hebben jullie hier ervaring mee? Zal dit gedrag echt nog langere tijd aanhouden?

Groetjes Margriet

• Sioux

Tja het duurt even voor die hormonen uit zijn lichaam zijn. Scheelt ook per kater, de ene kater zal sneller rustiger zijn dan de andere kater.

En ze kunnen trouwens tot 8 weken na castratie vruchtbaar zijn!

Sterkte voor de balloze man ;) Is nooit leuk om te laten doen, maar op den duur wel veel prettiger voor hem.

Och ik weet nog zo goed hoe schuldig ik me voelde dat Bono kater-af werd. Die edele nootjes eronder vond ik zo charmant als hij stoer liep te doen, hehehe… Gelukkig is hij al heel snel erg rustig geworden, ondanks dat hij een erg dominante macho was. Macho is hij nog steeds, maar wel met een roze randje, hehehe…

Groetjes Bianca

• Margriet

Het is inderdaad voor Bradje veel beter. Hij is ook echt flink afgevallen. Tijdens de laatste show waar Bradley mee naar toe is geweest heeft 'ie nog wel zijn eerste punt gehaald voor IC, maar hij zag er toen al minder goed uit in vergelijking met de keren ervoor. Nu kan Bradley dus lekker weer wat aankomen. En misschien af en toe mee als castraat…

In ieder geval leuk dat we momenteel kleintjes van hem hebben liggen; heeft 'ie toch nog voor nageslacht gezorgd!

• Petry

Je kunt hem de poezenpil geven, dan zal hij wel rustig worden.

Ik heb het onze Robin wel eens gegeven, toen hij nog “heel” was.

Robin jodelde hele zomernachten lang. 1 poezenpil en ons ventje was weken stil.

Werkt al na 1 dag. Volgens onze da. kon het geen kwaad.

• Margriet

Ja, daar heb ik wel eens van gehoord, maar ik vroeg me af of dat geen kwaad kan. Ik heb ook gedacht aan een injectie door de dierenarts, bijv. met Tardak, maar daar zijn mijn dierenartsen niet weg van. Ik kijk het even een paar dagen aan; voorheen gingen er ook weken voorbij zonder gejodel en de dames lastig vallen. Ik hoop dus dat het vanzelf afzakt. Anders zou ik inderdaad de poezenpil 1 x kunnen geven.

• Sioux

Niet elke kater reageerd op Tardak, dacht ca 50%. Dus dat is dan al afwachten of jouw kereltje daar op reageerd.

Onze Bono heeft toen tijdens zijn kastratie zo'n prik gehad, hij was echt enorm vervelend als open kater. Bono was wel direct na de kastratie heel lief geworden en nergens meer gesproeit. Maar hij had tevens melkproduktie door die Tardak prik. Sta je ook vreemd te kijken, zijn 2 dochters van ca 3 en 4 maanden zaten bij hem aan de tepels… Dit was gelukkig tijdelijk hoor, met een week of 4 was dit al zo goed als weg.

Het is op zich een optie, maar kan veel bijwerkingen hebben dus. Denk dat je dan beter zo'n poezenpil kan proberen ;)

Groetjes Bianca

• Petry

De poezenpil kan geen kwaad, die heeft geen bijwerkingen.

• mulder

Daar moet ik even op reageren.

Zou dit ook voor mannen geleden??????????

• Petry

Hahahaha je kunt het proberen, poezenpil in een plakje worst:-)

• Lianne

Tja, dat komt er van als je van die leuke pakjes aantrekt :-)