Hulp gezocht met zindelijkheidsprobleem.
Sinds juni heb ik 2 Noorse Boskatten, herplaatsingen. Daarnaast lopen er hier op het moment nog 3 andere katten rond (normaal 4).
De Noorse Boskatten zijn afkomstig van een gezin waar een tweede kindje geboren ging worden en er te weinig ruimte was om de katten lekker te laten ravotten. De katten zijn naar ons gekomen en binnen een week is er een kindje geboren op hun vorige adres.
In het begin ging het prima met onze Noren en we zijn waren heel blij met ze. Sinds ik zelf 2 mnd zwanger ben van ons tweede kindje is er een probleem met de Poes gekomen. Ze plast en poept waar het niet mag, graag op ons bed (dat is te verhelpen met de deur dicht waar we nu altijd voor zorgen) maar helaas ook in de gang voor onze slaapkamer deur. Ik heb alle gewone truukjes al geprobeerd, een extra kattenbak geplaatst op de badkamer (2 meter van waar ze haar plassen doet).
Verder staan er daarnaast nog nu 4 kattenbakken die minimaal 2 keer per dag worden schoon gemaakt. De gang poets ik met afwasmiddel wat naar citroen ruikt (puur citroensap bijt uit op mijn stenen vloer, net als de urine van de kat).
Een van de andere katten die graag andere katten pest, is nu een week logeren bij mijn moeder in de hoop dat dat Poes de rust geeft om de kattenbak te gebruiken waar hij voor is.
Poes is ondertussen aan de pil (ik wil misschien ooit een nestje, ze is nu 1,5 jr) en dat heeft het probleem verholpen van 6 keer per dag naar 1 a 2 keer per dag plassen in de gang.
Het poepen gaat goed, op de kattenbak in de badkamer maar ik blijf 1 a 2 keer per dag plas moeten ruimen. Ik heb er na 4 maanden meer dan genoeg van.
Vanavond heb ik de gangvloer beplakt met zilverfolie. Verder hebben al een bakje met harde brokjes op de plek neer gezet, dat werkt 1 dag. Koffiedik op de grond is geen optie omdat we er zelf natuurlijk ook lopen en zeker snachts niet kunnen zien waar we wel de voeten kunnen zetten.
Ik vrees dat Poes plast omdat ze stress heeft van mijn zwangerschap en als ik haar nu weg doe dat ze nooit meer ergens kan wonen waar kans ik op een zwangerschap. Van de andere kant ben ik het meer dan zat om dagelijks 1 a 2 keer mijn gang te dweilen.
Wie heeft er voor mij tips? Rekening er mee houdend dat er hier al een meisje van 2,5 jr rondloopt, ik nog 5 andere katten heb (of 4 als de andere kat bij mijn moeder blijft) en ik ruim 6 mnd zwanger ben.
Dank jullie wel voor een reactie!