Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

vlooienspray

• Lianne

Om mijn kittens te preventief te behandelen tegen vlooien heb ik destijds een vlooienspray gebruikt.

Ze vonden dit niet leuk.

Vandaag vond ik het weer eens tijd worden om ze te behandelen.

Voor de grote katten ieder een pipet en voor de kleinste, je raad het al: de spray.

Vorige keer had Ayla me goed te pakken door zich met haar achterpoten af te zetten en wat denkje: deze ezel stoot zich vandaag voor de tweede keer aan dezelfde steen.

(volgens mij mag ze me niet meer)

Mijn vraag is:

Gebruiken jullie ook een spray voor de kittens of iets anders?

Groetjes, Lianne

• Margriet

Hoi Lianne,

Onze “grote” katten krijgen altijd pipetjes van Advantage en wanneer wij kittens hebben dan krijgen die daar een drupje van mee. Ze zijn dan al wel rond de 12 weken oud, en ik gebruik dan 1 pipetje (voor katten onder de 4 kg.) voor meerdere kittens. Ik doe dat in ieder geval preventief bij de kittens die daarna naar de nieuwe eigenaren gaan.

Ik lees dat je naar Bemmel en naar Arnhem gaat. Zelf sla ik Bemmel over omdat we precies in dat weekend de kittens van Karen & Bradley verwachten. Maar naar Arnhem wil ik zeker gaan. Da's voor mij de eerste keer dat Clarissa mee kan naar de show, dus die pak ik sowieso mee.

Groetjes Margriet

• K.M.

Wij hebben gisteren toevallig ook onze kittens behandeld zodat ze vlooivrij kunnen verhuizen.

Ook wij gebruiken de spray.

En ook hier hele boze kittens,maar ze hadden nog geen 5 minuten later ons alles

al weer vergeven.

K.M.

• ilonka

almar heb ik gewoon een pipetje gegeven.

somige merken kun je al met 12 weken geven dus dat is super handig.

hij vond het niet echt prettig maar hij had het al tussen ze schouders zitten voor hij er erg in had.

de andere 3 was een groter probleem als ze de verpaning alleen al zien zijn zeg weg!!!!!!!

groetjes ilonka

• Petry

Ik gebruik pipetjes Frontline en pipetjes Advantage of Advocate. Freya is super alergisch voor Frontline, ze krijgt er de open wondjes van in haar nekkie.

De kleintje pray ik met Frontline.

Je kun natuurlijk ook op een doek sprayen en ze daar mee inwrijven!!

Petry