Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Tabby of solid met ghostmarkings?

• videkissa

Hoi,

Op de show in Haarlem werden wij verrast door de keurmeester die ons vertelde dat Fergus helemaal geen tabby is maar solid red met ghostmarkings Nu is het genetisch niet onmogelijk dat hij effen is, maar ik betwijvel het toch. Want zijn ‘ghostmarkings’ zijn wel erg duidelijk. Ik denk dat trouwens nooit een effen rood Noor heb gezien???

Op dit moment geen betere foto, hoop dat deze duidelijk is. Ik zie wel streepen op voor- en achterpoten en een tabby M op zijn voorhoofd. Dat het op zijn flanken niet duidelijk is komt omdat hij nog een babyvacht heeft en nauwelijks dekharen.

Wat vinden jullie?

Groetjes, Marja

• Petry

Hij is niet gestreept dat zie ik zo:-)

Als hij tabby zou zijn dan was zijn kun en borst veel lichter van kleur,

Alle tabby's wat voor kleur ze ook zijn, hebben een lichte kin en hals, tot aan de borst.

Jullie rode ventje heeft een mooie rode kin en hals, dus is hij niet gestreept.

Als je op onze website kijkt dan zie je dat onze robin een lichte kun heeft, hij is dus gestreept.

Snappie??

Petry

• Lianne

• Lianne

Arvid en Almar

Enige tijd geleden vroeg ik om jullie mening over de aftekening van deze heren.

Ik zou het leuk vinden om te horen wat jullie nu denken dat het is.

Groetjes, Lianne

• Lianne

Hij is echt mooi!

Wat was zijn showresultaat?

• videkissa

Hoi Lianne,

Fergus heeft een mooie keurrapport maar werd U3 van 3. De reden is niet op bovenstaand foto te zien omdat hij daar pas een maand of vier is. Nu is Fergus 6,5 maand, 5 kilo en helemaal uit proportie. Het is een enorme dikzak :-D en met een piepkleine hoofd. Hij moet in de komende maanden zijn groei echt in de lengte inzetten en niet meer in de breedte ;-)

De keurmeester noemde hem een kleine leeuw….

Groetjes, Marja

• mulder

Naar mijn bescheiden mening is dit een tabby.

• mulder

100% tabby

• Petry

Volgens mijn theorie zijn ze tabby!!!

• mulder

Wat heb ik toen ook alweer gezegd?