Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

vroeg castratie en duurder "fokkatje"

• Petry

Om het ras te beschermen hummmmmmmm…

Dit is niet voor jou Bianca hahaha, maar ik reageer op jou post.

Ze willen het ras beschermen, ze weten het zelf dus allemaal beter, want zij mogen er wel mee fokken.

Ik ken norenfokkers die het doen, maar ik haal daar mijn neus voor op. Betweters zijn het, om de lijnen te beschermen, bah…….eerder om de markt te beschermen zou je bedoelen.

Nee gewoon iedereen zijn verantwoordelijkheid, we zijn allemaal volwassen mensen.

Petry

• Lianne

Ik ken ook zo'n verhaal.

Een kennis van mij kon een raskat kopen voor 200 euro.

Als ze er een stamboom bij wil hebben koste de kat 500 eoro.

Dure stamboom, of niet?

• mulder

Yes, Op deze antwoorden hoopte ik.

Ik hoop niet dat ik hier iemand mee beledig, maar als een fokker een kitten gecastreerd of gesteriliseerd aflevert is er naar mijn mening op zijn Hollands gezegd stront aan de knikker. Ik vind het arrogant om te zeggen dat je het ras beschermt. Degene die het kitten koopt en ermee wil fokken kan wel vele malen beter ter werk gaan. Als zo'n kitten dan wel ongesteriliseerd of ongecastreerd afgeleverd wordt voor de prijs van 800 euro waar blijf je dan met je principes?

Een fokverbod bij Felikat aanvragen kan alleen als er sprake is van een kwalijke erfelijke aandoening. Rasbescherming is nooit en te nimmer een reden voor Felikat om een fokverbod af te geven. Ik heb dan ook met grote ogen vanmiddag alle berichtjes aan de andere kant gelezen en mij afgevraagd hoe een nuchter denkend iemand met deze voorwaarden akkoord kan gaan.

• Petry

Bedoel je met de andere kant het kattenprikbord?

• mulder

Ja.

• Petry

Oké daar was ik het ook tegen gekomen:-)

• mulder

De mensen aldaar hebben over het algemeen niet zo'n hoge pet op van fokkers. Alhoewel ze ons nog altijd beter vinden dan broodfokkers. (leuk vergelijk).

Ik vind het dan ook vreemd, heel vreemd, dat ze deze zaken voor algemeen en professioneel aannemen. Ze wijzen zelfs met de vingers naar fokkers die hun katten ongesteriliseerd weg doen. Meestal hebben ze toch wel een vrij duidelijke en overeenstemmende mening, maar met dit vind ik toch dat de plank volledig misgeslagen wordt. Ze beredeneren dat alles toegestaan is om het kattenoverschot tegen te gaan.

• Petry

Belachelijk.

Als je met beleid kattenfokt is er niks aan de hand.

De zwerfkatten daar moet wat aan gedaan worden.

En de mensen die geen nestjes willen, maar alles gewoon buiten laten lopen, daar moet wat aangedaan worden.

Maar goed dat hoeft ik hier niet te vertellen hahahaha….

Als ik hier een poesje uit de fok haal dan kan ze gelijk het kippenhok inleveren, daar denk ik dan niet meer overna. Maar gewoon een nestje fokken voor liefhebbers, is toch prima.

• mulder

Mijn idee.

• Sioux

Ja precies, zo denk ik er ook over Petry!