Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

wat is de beste leeftijd voor castratie??

• ilonka

zoals jullie weten is almar bij ons gekomen.

al onze 3 katten zijn geholpen,we hebben ze puur voor het plezier en gezeldschap.

dus fokken willen we niet en zal almar er ook aan moeten geloven.

maar nu hoor ik allemaal verschillende verhalen wanneer je een kater het beste kan laten helpen.

de 1 zegt met 9 maand weer een ander voor het sproeien begind,tja wanneer gaan ze eigenlijk sproeien????? geen idee.(murdock en zanuck zijn hier herplaatst en waren al geholpen)

wij willen almar in april laten helpen dan is hij genoeg gewent dachten wij en dan is hij ruim 6 maand.

wat is jullie ervaring.

groetjes ilonka

• Lianne

Hoi Ilonka,

Onze Ingvar was ook ruim 6 maanden.

Toen Dotty een aantal weken bij ons was kreeg hij “katerneigingen” en begon te sproeien en plassen waar Dotty gezeten had.

Ook zij ging daar weer plassen.

Normaal gesproken had ik wat langer gewacht maar ik kon het risico niet lopen dat Dotty al zwanger werd.

Misschien gaat Almar pas later sproeien omdat er bij jullie geen “open poes” in huis is, maar het kan ook zijn dat jij zijn terein gaat afbakenen.

We hebben Ingvar als huiskat gekocht dus hem appart zetten was voor ons geen optie.

Enne, zoals je hebt gezien heeft hij er niets me geleden.

Wij hebben dit natuurlijk wel in overleg met onze dierenarts gedaan en hij stond er helemaal achter.

Tja, en wat is wijsheid?

Groetjes,

Lianne

• Margriet

Ook wij hebben onze kater Ervik met een maand of acht laten castreren. Hij begon ook plasjes te doen in huis, en is vervolgens vrijwel direct geholpen. Daarna heeft 'ie gelukkig nooit meer gesproeid in huis!

Overleg in ieder geval eens met je dierenarts, die kan je vast wel advies geven.

Wij hebben er in ieder geval geen spijt van gehad dat we Ervik hebben laten helpen; het is zo'n zachte en lieve kat, ik had er niet aan moeten denken dat ik hem in een apart dekkaterverblijf had moeten plaatsen. En met ons katertje Bradley is het net zo, zodra hij echt begint te sproeien zal ook hij worden geholpen….

• ilonka

ik ga volgende week toch even naar de dierenarts voor zanuck even zijn blaasgruis laten controleren dan vraag ik het gelijk en misschien maak ik dan wel gelijk een afspraak.

wel zielig zo'n hummeltje en dan al zo'n ingreep.

maar een open kater is ook niet alles als je er niet mee fokt.

dus helpen lijkt ons het beste ook voor almar zelf.

groetjes ilonka

• videkissa

Hoi,

Onze Fergus werd met 6 maanden en 1 week al geholpen. Het ging erg makkelijk en hij rende volop rond dezelfde avond nog.

De andere katers zijn rond acht maanden geholpen, behalve de Somali die een paar buitendekkinen heeft gedaan. Daar hebben wij spijt van gehad. Hij werd pas geholpen toen hij anderhalf was en zit nog steeds niet helemaal lekker in zijn vel.

Liever té vroeg dan té laat.

Groetjes, Marja