Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Kattenluik

• Lianne

Hallo allemaal,

Wij willen in onze spouwmuur een kattenluik plaatsen zodat onze katten vrij rond kunnen lopen in de kamer/keuken, garage/hobbyruimte en kattenren.

Ik dacht dat ik ooit kattenluikjes heb gezien voor spouwmuren maar kan niets meer vinden.

Weten jullie waar ik ze kan vinden???

Groetjes, Lianne

• Margriet

Wij hebben hetzelfde hier, ook een geisoleerde muur van de bijkeuken waarin we een Staywell-luikje hebben geplaatst, zodat de katten in de ren kunnen komen. Bij de wat grotere dierenzaken hebben ze deze luikjes in alle soorten, kleuren en maten. Voor een wat dikkere muur kun je bij de luikjes bijpassende tunnelstukjes los bestellen. Afhankelijk van de dikte van de muur kun je deze tussenstukjes op elkaar aansluiten.

Overigens vinden wij de kwaliteit niet echt super (voor die prijs!). Wij hebben het luikje dan ook nooit op slot, want dan hebben onze katten ze echt binnen twee minuten gesloopt! Maar de Staywell-luikjes sluiten dan wel weer prima, zodat het niet al te veel tocht.

• ilonka

hallo lianne.

waar hebben we dat meer gezien hahaha.

wij hebben de goedkoopste luikje die er maar is.

een gat gemaakt in de muur,het gedeelte wat binnen moet aan de binenkant vast gemaakt de spauwmuur goed dicht gesmeerd met cement en latjes.

en toen de buiten gedeelte op een houten frame gemaakt en dat houte frame weer op de buiten muur bevestigt.

dit is een goede constructie maar je moet er wel voor zorgen dat je goede dike latjes hebt die je vrij strak op maat zaagt (ze zitten dus strak in de muur) dan kun je het cement ook goed vast smeren.

voor tips weet je ons te vinden.

groetjes ilonka

• Emru

eigenlijk is het helemaal niet zo moeilijk om een goed passend luik zelf te maken, mijn man (hij is wel erg handig hoor, dus misschien ben ik bevooroordeelt)heeft ooit zelf een super luik gemaakt, wat ook heel eenvoudig op slot kon en onverwoestbaar was.