Alvast bedankt voor julie reacties.
Fijn dat dat jullie er ook zo over denken dat je in bepaalde gevallen toch nog wat voor een kittenkoper kan doen.
In het contract van 1 van mijn kattenstaat het volgende:
Aanspraken op vergoeding met betrekking tot de aankoopsom kunnen slechts in de volgende gevallen worden gehonoreerd:
Wanneer de kat binnen 24 uur na aankoop wordt onderzocht door een erkend dierenarts en deze constateert dat de kat niet in gezondheidstoestand verkeerd, zal de koper de kat terug nemen. Er moet in zo'n geval een schriftelijke verklaring van de desbetreffende dierrenarts worden overlegd die met de hand door hem is ondertekend. Naar keuze kan de koper de kat dan ruilen, mits leverbaar, of de aankoopsom terugontvangen.
Wanneer binnen 6 maanden na aankoop een schriftelijke verklaring afgegeven wordt door een dierenarts, dat de kat een geboorteafwijking heeft die het verder leven onmogelijk maakt. De eventueel gemaakte kosten kunnen niet verhaald worden op de fokker/verkoper. Alleen als er contact met de fokker/verkoper voordat de kat ge-euthaniseerd werd en deze ermee ingestemt heeft de koper recht op een vergoeding van de aankoopsom
Zelf vind ik die 24 uur sowieso erg kort.
De kittens worden een week voor ze weg gaan door de dierenarts onderzocht.
Kan er in een week zoveel gebeuren dat het nodig is om dit te doen?
Er staat dus niet in of het om een erfelijke- of een aangeboren afwijking gaat.
Ik begrijp heel goed dat het moeilijk is om de “menselijke kant”in een overeenkomst vast te leggen.
Ik probeer de kopers te behandelen zoals ik zelf behandeld zou willen worden.
Ook vind ik dat je i.d.d. altijd voor ze open moet staan, zo houd je de contacten goed en blijf je op de hoogte hoe het met de kittens gaat.