Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

varkensvlees??

• soraya1981

mijn katten krijgen nooit varkensvlees omdat ik toen van de fokkers hoorde dat dat erg slecht voor ze is.. dus ik heb het eigelijk nooit gegeven, maar kan het nergens eigelijk terug vinden dat ze dat niet mogen? geven jullie je katten varkensvlees??

ik moet zeggen dat mijn katten weinig extra voer krijgen hoor, ze krijgen elke dag ayams. en eens in de zoveel tijd een zakje voer (delen ze met z'n tweeen)

verder zijn ze erg moelijk met extraatjes..ze willen zelfs geen vis!!! geen kip wat gekookt is! dus erg makkelijk zijn ze niet met extraatjes!

• mulder

In varkensvlees zit een bacterie die schadelijk is voor katten. Zowel in rauw als gekookt, of gebraden varkensvlees.

De kat kan eraan sterven.

Dit geldt ook voor honden. Deze mogen ook nooit varkensvlees.

• mulder

Kom nog even hierop terug. Heb hedenavond een persoonlijk mailtje ontvangen van een dierenarts op mijn reactie over varkensvlees.

Het zou een virus betreffen i.p.v. een bacterie. Het veroorzaakt pseudorabies.

Gekookt of gebakken varkensvlees zou volgens de dierenarts niet schadelijk zijn en heden ten dage zou het virus nauwelijks meer aanwezig zijn in rauw varkensvlees. Ook ik ben hier bekend mee. Maar ook haar dieren krijgen geen rauw varkensvlees.

Om vergissingen te voorkomen geef ik kitteneigenaren als algemene stelregel mee mee de katten nooit varkensvlees te geven. Een ieder heeft nl. zijn eigen definitie van gaar vlees.