Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

hallo, vraagje....

• soraya1981

ik zal me eerst even voorstellen, ik ben soraya en ik heb 2 noorse boskatjes… 2 spierwitte mooie beestjes!

Nu zijn we begin dit jaar verhuist en onze kat miauwt nu ongeveer al een half jaar in de gang voor de deur, ik dacht dat het was omdat ze naar buiten wilde, maar nu zagen we gisteren een hele kale plek in haar nekje, bij haar keel. Het is niet heel groot en er zit ook geen wondje ofzo, nu zijn we bang dat het misschien iets ergs is en dat ze daarom misschien altijd miauwt omdat ze misschien wel pijn heeft.

Nu gaan we woensdag wel naar de dierenarts, maar ik hoopte dat jullie mij misschien konden helpen, misschien ook ervaringen hier mee of tips?

ik ben zo bang dat het dalijk wat ergs is, dan word ik echt gek!!

hebben jullie enig idee??wat ze ook wel eens doet de laatste tijd is gewoon in huis plassen, vorige keer lag ik in bed, ze keek me aan, kwam bij me zitten en ging gewoon zitten plassen!!!!!!! echt heel vies op mijn bed!!!

ze komt niet buiten…

groetjes soraya

• Sioux

Ten eerste welkom!

Ten 2de een echt antwoord heb ik niet. Er zijn meer redenen waarom een kat een kale plek kan krijgen/hebben. Een paar dingen die zo door mijn hoofd schieten zijn allergie (voedsel bv), parasieten (vlooien, schimmel), verveling (plukken) of stoeien.

Het is zo wie zo verstandig om er een proff naar te laten kijken, dus een bezoekje DA kan idd geen kwaad. Liever 10 keer te vaak dan 1 keer te laat.

Maar dat ze zo op plekken plast is zeker niet goed. Misschien een blaasontsteking?

Meld in ieder geval alle “vreemde” dingen op tegen de DA. Hoop dat ze kunnen vinden wat het is. Succes!

Groetjes Bianca

• soraya1981

dank je voor je reactie!! ga zeker maar even naar de dierenarts, die kan me denk ik het beste helpen..

groetjes soraya

• mulder

Hallo Soraya,

Welkom op het prikbord. Om je te kunnen helpen zouden wij eigenlijk eerst de leeftijd van het poesje moeten weten, is ze wel of niet gesteriliseerd.?

Hoelang doet ze dat plassen al? Ik hen een vermoeden maar wil dit eigenlijk dan pas uitspreken als ik meer zou weten.

Wat het plekje in haar keel betreft: heeft ze misschien vlooitjes? Wat ook goed zou kunnen is dat het een plek is die veroorzaakt is tijdens het spel met de andere kat. Er zou een abces onder kunnen zitten. Schoonmaken met boorwater en een sopje van biotex wil goed helpen. Als de plek te groot is zou je de dierenarts even moeten laten kijken. En ook als het al langer aanwezig is. Krabt ze er wel of niet aan?