En jawel, er staan weer nieuwe foto's van onze sneeuwbabies. Al is er niets meer van dat sneeuw te zien
Vibeke wordt toch donkerder en donkerder. Ze is toch zwart wit, hehehe…
Ik zou zeggen, kom weer even op onze site kijken
Groetjes Bianca
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsJa hé, ze stond er zo stoer bij, hehehe… Ze is ook een echte Metal Miauw's en doet dr naam eer aan. Als ik Tristania of Trail of Tears aan heb wordt ze helemaal druk, alsof ze het weet (ze is namelijk vernoemd naar Tristania, hehehe…)
Wat voor camera hebben jullie gekocht? Als je tips wil geef je maar een brul hoor Ben heel benieuwd naar jullie nieuwe foto's!
Groetjes Bianca
Ja eigenlijk wil ik ze ook allemaal houden, maar ja dat gaat gewoon niet. Maar ze hebben alle 4 een fantastische mand gevonden, waarvan Lita dan bij ons. Dus helemaal stil zal het niet blijven en het maakt het een stuk makkelijker ook. De mooiste en liefste (voor mij dan) blijft lekker, hehehe…
Thanx!
Groetjes Bianca
Wij hebben een konica minolta dynax 5d.
We hadden al een minolta dynax 505si super.
De lenzen kunnen we dus ook voor deze camera gebruiken gebruiken.
Ik heb wat close ups gemaakt, dat gaat met deze veel beter dam met onze andere digitale camera.
Welke kleur achtergrond kan je het beste gebruiken?
Of maakt dat niet uit?
Morgen ga ik hem lekker uitproberen, Gerard moet voor de middag werken dus dan kan ik maar foto's maken.
Dan ben ik teminste van de straat :-)
Groetjes, Lianne
O kijk, dat is fijn. Goede lenzen is het halve werk bij een DSLR en vaak ook erg duur. Dus fijn dat je ze nu op deze kan gebruiken!
Achtergrond maakt niet zo veel uit met een spiegelreflex want je kan veel meer spelen met het diafragma (f waarde) en zo dus een mooie wazige achtergrond krijgen. Ik zet zelf vaak mijn kittens op de paal en dan is de achtergrond wit/licht grijs.
Het beste resultaat krijg je door wat meer afstand te nemen en meer in te zoomen. Dan verspreid de flits zich mooi, of je moet een difuser op een losse flitser gebruiken.
Hou alleen wel rekening met het feit als de f waarde laag is (diafragma dus ver open) dat je weinig scherpte diepte krijgt (dus zeer wazige achtergrond). Voor de achtergrond natuurlijk perfect (leid minder af) maar dan krijg je ook alleen scherpe neuzen (zie foto van Kristian, close-up).
En verder gewoon lekker gaan pielen. Door het te doen leer je wat het prettigste werkt. Ik heb hem vaak op alleen sluitertijden of compleet handmatig staan. Zo veel mogelijk zelf bepalen is extra leuk en je leert je camera goed kennen.
Succes!
Groetjes Bianca
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?