Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Kerstboom ja of nee?

• marleen

Heb een hele lieve kitten, waar ik even over roddel, ha hij heeft me in de gaten denk ik? ahum Zal ik wel of geen kerstboom zetten dit jaar? Hij is nog zo speels, ik zie het al helemaal voor me? collin en meppen aan de ballen ha ha. Aan de andere kant ik vind een kerstboom wel gezellig, maar ja al die snoertjes he? Wat zijn jullie ervaringen met kittens. Toen mijn andere katten 10 jaar geleden nog kitten waren, was er niets aan de hand tja ze keken dom naar die ballen en lichtjes, maar ik heb verder geen nare ervaringen hiermee. Zal ik het proberen? of niet?

• Lianne

Goeie vraag, die heb ik mezelf ook al gesteld.

Mij wederhelf kwam met het voorstel om wel kerstversoering op te hangen maar geen boom te zetten.

Ik ben er nog niet uit.

Groetjes, Lianne

• Margriet

Wij hebben de laatste jaren geen boom gehad. Bij onze katten was/is het gewoon geen doen. Een paar jaar terug hadden we nog wel een echte boom, ik had wel eens gehoord dat de scherpe naaldjes meer afschrikken dan een nepboom. Allemaal onbreekbare dingetjes gekocht voor erin, slingers, kunstof ballen, versieringen van ijzerdraad en veertjes, echt heel leuk! Nou, dat vonden onze katten ook! Echt iedere morgen hadden ze alles eruit gesloopt, hele kamer vol veertjes en stukjes glitter. Ook is de boom wel eens omgevallen… geen succes dus.

Nu hebben we (net gekregen van “sinterklaas”) een nepboom, die voorzien is van die kleine lichtjes aan de uiteinden van de takken. Er hoeft dus geen versiering meer in. ‘s Avonds zetten we de boom uiteraard in de hal, anders zal ’ie waarschijnlijk nog niet lang leven. Maar de boom staat dus net, en tot nog toe gaat het goed, de katten blijven er in ieder geval nog vanaf. Het ziet er in ieder geval gezellig uit, 't is anders toch wel erg kaal zonder boom.

• Lianne

“versieringen van ijzerdraad en veertjes”

Weet je wel wat veertjes met een kat doen????????????

:-)

• Margriet

Ja, maar de veertjes zaten in doorzichtige (en zogenaamd onbreekbare) kerstballen!! Had ik toch echt wel over nagedacht hoor! Maar die ballen werden er gewoon uitgemept, en dan bleken ze niet zo onbreekbaar!!

• Lianne

Nog erger, veertjes waar je niet bij kunt!

:-) :-) :-)

• Margriet

Ja, dat vraagt inderdaad ook om flink wat actie!!

*D

• Lianne

Even zonder gekheid.

Bij ons zijn ze helemaal gek o alles wat met veertjes te maken heeft.

Vooral onze gtote katerkerel.

Hij sloopt net zo lang tot hij ze allemaal los heeft, bij ons gaat alles met veren dus in de kast.

Wij hebben vaak houten figuurtjes en andere onbreekbare dingetjes in de boom hangen, maar…………. ook die kunnen kapot kwamen wij achter.

• Lianne

Heb jij er dan ook last van dat in jezelf om moet lachen?

• mulder

Opgelet. Wij zetten ieder jaar een boom en hangen de ballen wat hoger, net uit mepbereik. Maar wat belangrijk is zijn de afgevallen naalden. De naalden van een kerstboom zijn giftig.