Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Entreactie

• Petry

Als je aan entreactie denkt dan denk je aan niezen en vieze oogjes.

Maar zouden kittens ook een entreactie op de kattenziekte kunnen hebben???

Onze kittens hebben weer een paar dagen slecht gegeten, diaree bij een enkele.

Zouden ze buikpijn hebben na de enting?

Zou kunnen toch??

Petry

• Margriet

Ja, dat lijkt me wel. Het klinkt mij in ieder geval niet vreemd in de oren dat kittens soms een paar dagen niet lekker zijn na de enting.

Aan de andere kant heb ik het idee dat diarree momenteel weer erg rond gaat bij katten, ik heb al weer veel mensen gehoord die klaagden over diarree bij hun katten. Je weet soms maar nooit waar ze zo'n virusje kunnen oplopen!

Zijn de kittens inmiddels al weer wat opgeknapt?

• mulder

De entreacties zijn dit jaar weer de kop opgestoken. Een aantal jaren geleden hadden niet alleen kittens maar ook de volwassen katten hier echt veel last van. De fabrikant heeft toen de entingen aangepast.

• Margriet

Wanneer enten jullie dierenartsen de kittens? Onze kliniek ent sinds vorig jaar pas vanaf 12 weken voor het eerst (cocktail enting) en dan met 15 weken opnieuw een cocktailenting. Men zegt daar dat het beter is voor de kittens.

• mulder

Wij enten de 1e keer op 9 weken en de tweede maal op 12 weken.

• mulder

Ik denk dat het gezien moet worden als een reactie van mens na de griepprik.

De afweer gaat de vreemde stoffen te lijf waardoor de lichaamstemperatuur verhoogd. Algehele lichte malaise. Ik denk dat de darmen dan ook ietwat ontregeld raken. Buikpijn zou m.i. dan ook goed mogelijk zijn, of misselijkheid.

Heb eerlijk gezegd nooit stil gestaan bij een lichte doorbraak van kattenziekte.

Maar als niesziekte in lichte mate naar boven komt zou dit eigenlijk ook moeten gelden voor de kattenziekte.

• Marie-Angelique

Dat zou goed mogelijk zijn. Mijn moeder krijgt jaarlijks een griepprik en heeft standaard een aantal dagen daarna griepverschijnselen.

• Sioux

Entreactie kan zo verschillend zijn. Ene kitten heeft vieze natte ogen en het andere kitten is aan de diaree. Soms zijn ze idd een aantal dagen hangerig en soms ook wel stijf.

Heb gelukkig maar 1 keer gehad dat ik een snotterig kitten had na het enten *klopt af op hout*

Wij enten nu pas vanaf 12 weken. De meeste kittens hadden een heftigere entreactie met die van 9 weken, terwijl die haast niet nodig is. Het aantal antilichamen is het laagste zo na 12 weken, dus heeft die enting het meeste nut. Een eventuele herhaling kan met 16/17 weken.

Maar Petry, ik hoor om me heen op oa het kattenpraat (ander forum) dat er veel kittens zijn die slecht willen eten en slecht groeien. Die van ons gaan in pieken en dalen, dan staan ze een dag of 2 stil en dan opeens 50 gram erbij. Slecht willen eten, vergeten te eten maar wel heel levendig. Echt heen en weer blijven rennen.

Groetjes Bianca

• Petry

Ja ze eten weer en komen ook weer aan. Maar het gaat er zo snel af als ze niet lekker zijn, dat gaatn met 50 gram per dag ongeveer.

Morgen zullen ze wel weer op hun gewicht van woensdag zitten denk ik.

Petry

• Petry

Normaal ent ik met 8 a 9 weken en 3 a 4 weken erna.

Dit keer heb ik eerder geent vanwegen de kittenmiddag.

Dat van die 12 weken heb ik ook gehoord, maar daar ga ik niet mee accoord, omdat de kittens volledig geënt moeten zijn als ze als ze weggaan moet je wel rond de 9 weken beginnen met enten.

Petry